Waar vind ik een oliepers in een winkel?

Oke, misschien een beetje een raar geformuleerde vraag, maar hier de uitleg:

Ik heb verschillende noten thuis(hazelnoten, walnoten enz.) en daar zou ik graag olie (om mee te koken, bakken, grillen)van willen maken. Het probleem is dat je daar een oliepers voor nodig hebt en die heb ik niet.

Nu vroeg ik me af of er ook winkels zijn waar ik de noten kan laten persen, want om nou een pers te kopen voor die paar noten vind ik een beetje overbodig. Dus,

Heeft iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je de link van giweda bekijkt, zie je hoe simpel je zo'n persje kan maken.
Neem een autokrik en wat loodgietersspul.
Middagje knutselen en je hebt je pers.
Als je maar een paar noten hebt, zal de olie opbrengst niet heel hoog zijn.
Je kan de nootjes ook gewoon opeten, zodat je de olie toch binnenkrijgt en voor koken, bakken, rauwkost en zo een fles goede olie kopen.
Op de oosterse markt in Beverwijk wordt voortreffelijke olijfolie verkocht, maar ook notenolie, rijstolie en wat je verder maar wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Via een Belgische site.

Toegevoegd na 20 uur:
Dit bedrijf misschien.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/rivierenland/4320848/Walnotenolie-lekker-over-de-salade.ece

Toegevoegd na 20 uur:
Of deze; http://www.laermolen.be/pagina37.html