Zoals op veel eilanden het geval is, kennen ook de Malediven een uitgebreide viskaart: vers, gezouten, gedroogd, gekookt of gebakken. Schildpadden staan er niet meer op, aangezien die nu beschermd zijn. Maar kreeft en kip doen het ook goed. Overal krijg je rijst of Roschi (gebakken brood) bij en rode pepers zorgen voor een pittige maaltijd.

Vruchtensappen van onder andere de mango, papaya, passievrucht, watermeloen en kokosmelk worden veel gedronken op de Malediven. Ook typisch is Soojee, een drankje van melk, suiker, rozijnen en noten. Op de toeristische eilanden is uiteraard ook wijn, bier en frisdrank te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.travelmonkey.nl/azie/malediven/praktische-informatie/eten-drinken/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de bevolking is arm, en moslim.
bijgevolg moet hun eten voldoen aan de spijswetten van het moslimgeloof.
er wordt veel vis gegeten, met wat rijst.
ik denk niet dat deze mensen veel groente en fruit kunnen eten.

als toerist echter word je op de malediven in de watten gelegd.
dagelijks heb je keus uit grote bufetten met vis, vlees, de heerlijkste salades en desserts.
ook alcohol is verkrijgbaar zoveel je maar wil.