Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik eet iedere dag als ontbijt 2 of 3 plakken gemberkoek van Pijnenburg. Erg lekker maar ook gezond?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Ik ken het product zelf niet, maar indien het net zoiets is als ontbijtkoek, dan: nee sorry, dat is eerder kankerverwekkend dan gezond.

En dan met name de rand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En waar baseer je dat op??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die rand is net als verbrand vlees op de bbq, bijzonder ongezond! Die rand is dus warmer geworden dan gezond is, dus met andere woorden verbrand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Bierdopje: Zonlicht is niet per definitie kankerverwekkend. Het levert je zelfs waardevolle vitamine D op, wat onder meer beschermd tegen borstkanker. Alleen je moet het niet overdrijven. Je zelf zonnebadend laten aanbranden is niet gezond! Kijk eens naar de ingredienten van je Deo, en zie zelf wat een chemische rotzooi en benzine verbindingen er in zitten. Je huid neemt het allemaal wel op, maar wanneer krijg je de rekening gepresenteerd?? Niet ingewikkeld maar een kwestie van zelf nadenken en je gezond verstand gebruiken. Kun je die Deo ook eten/drinken? Indien je dat niet aandurft zou je het ook niet op je huid moeten durven aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt md stug, anders zou de rand wel zwart en hard zijn. Door de suikers krijgt het een donkere kleur door het verwarmen. Net zoals cake, heeft de bovenkant ook dmv hitte een donkere kleur en.de binnenkant niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet je wat nou bijzonder kankerverwekkend is? Leven op de planeet aarde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hoeft niet stippel: Er zijn vele landen op deze aarde waar kanker nauwelijks voorkomt! Wij in Nederland zijn echter gewoon in vergelijking met die landen super ongezond bezig. Wij, en met name de machthebbers denken meer aan financiën dan aan gezondheid!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Bierdopje, jij moet leven zoals jij dat wil en zoals het jou goed lijkt. En nee, ik gebruik geen deo en geen scheerschuim en ben spaarzaam met sjampoo en schoonmaakmiddelen. Ik heb er vrede mee dat het jou niet uitmaakt wat kankerverwekkend is. Hoop alleen voor jou dat jij daar nooit anders over zult gaan denken. Helaas, ben ik bang voor, is dat slechts een kwestie van tijd. De halve Nederlandse bevolking krijgt kanker momenteel. Je hoeft mij niet te geloven hoor. Als het je mocht intereseren zoek je de cijfers zelf maar eens op.
Google is je beste vriend!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Bierdopje: Bedankt voor je respect! Ik hoop evenwel dat je op tijd verstandig zult worden. Want dat gun ik je. Ik ken ook mensen die alles doen wat onverantwoord is, en die daar tot nu toe steeds mee weg komen. Maar weet dat het spel: Russische Roulette uiteindelijk meer verliezers dan winnaars kent... Wordt verstandig, voor het te laat is!
Wordt verstandig, voor je geluk op is! Helaas krijgen mensen het vaak pas door wanneer het te laat is. En dan staan ze jankend aan mijn deur, wat ze moeten doen, terwijl ze eerst niet wilden luisteren. Het is en blijft triest, maar Nederlanders blijven als makke schapen achter een onkundige overheid aanhobbelen.
En als die overheid al kundig zou zijn, zullen ze ivm commerciele belangen het beleid handhaven. Succes en geluk met je keuze!
Het is goed voor de spijsvertering.
Dus in mijn ogen niet ongezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit heel weinig vet in ontbijt koek en toch erg veel vezels. Je zou dan denken dat het gezond is, maar het is verkeerd om te denken dat alles met weinig vet gezond is. Er zit echter ook veel suiker in ontbijt koek. Suikers worden niet zo snel verbrand en heb je al heel snel te veel van. Ga er maar van uit dat als je normaal eet je al te veel suikers binnen krijgt. Deze suikers worden vervolgens op geslagen in je lichaam. Dan wordt je dik, en in extremere gevallen kan het leiden tot (ernstige!) ziektes.

Echter, het is ook maar net wat je onder gezond vind vallen. Ik denk dat ALS jij gewoon niet te dik bent, en je al lang deze ontbijt koek eet, je gewoon door moet gaan als je het lekker vind. Je vindt het kennelijk erg lekker! Ik denk dat het gezonder is dan het hebben van geen ontbijt. De kans is namelijk dat je dan je ontbijt zou over slaan, omdat ontbijtkoek erg makkelijk te pakken is, en brood en dergelijke vergt meer werk. Als je dan dezelfde (ietwat luie) instelling zou hebben als mij, is de kans groot dat je dan niet meer zou ontbijten, en dat moet je niet hebben.

Deze vraag lijkt me ook relevant voor jou:

'http://www.goeievraag.nl/vraag/ontbijtkoek-gezond.21610
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier kan je zien wat de voedingswaarde van die koek is: http://www.peijnenburg.nl/assortiment-old/ontbijtkoek/gesneden-luxe-koek/gember-koek/
De ingrediënten zijn: roggebloem, glucose-fructosestroop, geconfijte gember 15%, suiker, water, plantaardige oliën en vetten, rijsmiddelen (natriumbicarbonaat, zuurnatriumpyrofosfaat) en specerijen.
Roggebloem lijkt wel gezond, maar er zit veel suiker in. In de ochtend veroorzaken enkelvoudige suikers een onmiddellijke schommeling in de suikerspiegel wat resulteert in een substantiële afgifte van insuline. Dat verwijdert de suiker uit het bloed door het overschot te veranderen in vet. Het resultaat is een verlaagde suikerspiegel en een verlangen naar meer koolhydraten. Deze cyclus herhaalt zichzelf 2- 3 keer per dag, en die vicieuze cirkel is één van de hoofdoorzaken van diabetes, hoge bloeddruk en overgewicht.
Een goed ontbijt levert een deel van de energie en voedingsstoffen die je elke dag weer nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren. Het beste kan je elke dag een keuze maken uit
* Graanproducten: brood, muesli;
* Zachte (dieet)margarine of (dieet)halvarine;
* Melk en melkproducten (de halfvolle en magere soorten), kaas (denk ook aan de 20+ en 30+ soorten) en vleeswaren (breng variatie aan in de soorten die minder en meer vet bevatten);
* Fruit.
(Lees meer...)
Amadea
15 jaar geleden
M.i. is er niet zoveel ongezonds aan het eten van gemberkoek van Pijnenburg. Maar wat je wel kunt stellen, is dat in ieder geval je ontbijt iedere morgen vrij eenzijdig is. En het is algemeen bekend dat gezond eten ook gevarieerd eten is. Ik zou dus lekker zo nu en dan genieten van de gemberkoek, maar het wat meer afwisselen met brood, crackers en/of zuivel. Dat geeft door de verschillende soorten beleg wat meer variatie en lijkt mij nòg iets gezonder. Eet smakelijk ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja zeker gezond, mijn man en ik eten dat al zeker 10 jaar elke dag, het is lekker en gember is super gezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gember kan inderdaad gezond zijn, maar al die suikers in de koek niet echt...
Ik weet niet, waar het gezonde op is gebaseerd. Het zoet druipt er vanaf. Denk ook aan jouw gebit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontbijtkoek, zeker met sukade of gember is heerlijk. Voor je gezondheid is het echter beter om ontbijtkoek als uitzondering te eten (en smeer er dan echte boter op). Het hoofdbestanddeel van Peijnenburg gemberkoek is namelijk glucose-fructosestroop, dat steeds meer mensen diabetes en overgewicht bezorgt. Dat spotgoedkope, maar levensgevaarlijke goedje wordt niet alleen in ontbijtkoek maar in bijna alle fabrieksvoedsel gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing