De enige reden die ik kan bedenken is dat doordat het zo asymmetrisch is kunnen ze meer van die zakjes uit een rechte rol papier halen...

Maar dat is puur speculatief...

Dus om economische redenen...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zakje aan een kant niet geplakt zit, en aan de andere kant wel! Het binnenste , waar de koffie inzit, is wel symmetrisch. Knip de plakrand er maar eens af, en vouw dan nog maar eens dubbel.