Ik heb gehoord dat er fluor in kraanwater zit is dat ook echt zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, in Nederland is dat niet zo. Als je even de zoekfunctie van GV gebruikt, vind je een aantal eerdere vragen, waarvan sommige bijna letterlijk gelijk zijn aan jouw vraag.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zie bijvoorbeeld
http://www.goeievraag.nl/vraag/fluoride.76032 .

Het beste antwoord

Nee!
Fluoridering van drinkwater wordt heden ten dage nog steeds toegepast in een aantal landen, maar is erg controversieel.
In sommige landen, met name Ierland, de Verenigde Staten en Canada wordt een deel van het drinkwater gefluorideerd.

Rond 1960 besloot de Nederlandse overheid fluoride aan het drinkwater toe te voegen. Zij deed dit in het belang van de volksgezondheid met betrekking tot tandbederf. Rond 1970 ontstonden er echter groeperingen die het nut van deze fluoridering niet inzagen en stelden dat er vele schadelijke gevolgen waren. Langzamerhand gaven steeds meer gemeenten gehoor aan de oproep van de overheid tot fluoridering van het drinkwater.
Het was pas tegen die tijd dat er echte 'antifluorcomités' werden opgezet. Na lange tijd van argumenten, discussie, voorlichtingsdagen en andere methoden in de strijd tussen tegenstanders en voorstanders van fluoridering, werd in Nederland besloten geen fluoride meer toe te voegen aan het drinkwater.

Op 22 juni 1973 maakte de Hoge Raad een einde aan de fluoridering van drinkwater
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland niet, maar in bv Amerika wél.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop wel een producten van AMANPRANA en heb je nieuw water uit de bergen en stond bij Water mag eigenlijk niet in plastiek flessen, omdat het water de negatieve informatie van het plastiek opneemt. Glas daarentegen be­schermt en be­waart de informatie van het water.’ Dr. Barbara Hendel, ‘Wasser und Salz, Oerbron van het leven’

‘Op onvoorspelbare manier kunnen zelfs triljoenste plastiekdeeltjes onze voortplanting, ontwikkeling en evenwicht ontregelen en mede oorzaak zijn van kanker.’
Colbron, Dumanoski, Myers, ‘Our Stolen Future’

HET HEEFT GEEN ZIN OM GOED WATER TE DRINKEN UIT PLASTIEK

Maar bedoelen se er mee niet uit plastick drinken of ook niet drinken uit graan water ?