Waarom kunnen mensen meer bier dan water drinken?

Waarom begint water tegen te staan en zitten mensen vol, maar kunnen mensen wel veel bier drinken zonder dat het tegen staat?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Dranken
5K
Amadea
2 jaar geleden
Het woord 'sommige' ontbreekt in de vraag. En vermoedelijk gaat het dan om alcoholverslaafden...
Thecis
2 jaar geleden
Ik vermoed door de suiker die er in zit.
Amadea
2 jaar geleden
Lijkt mij niet, want dan zou iemand van bijvoorbeeld frisdrank meer drinken dan van water. Water gaat mij nooit tegenstaan, dat lust ik altijd. Van gezoete drankjes heb je al snel genoeg gehad.
ronron1212
2 jaar geleden
@Amadea ik hoe niet van water maar drink graag fris dus dat jij daar niet van houdt wil niet zeggen dat dat zo is.
Castle
2 jaar geleden
Ik vermoed dat de alcohol je beter laat voelen. Je hebt eerder plezier en voelt minder snel problemen op het moment dat je drinkt. Je wilt er ook meer van. Alcohol is ook lichamelijk verslavend en water niet.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Je presenteert een (jouw) mening als feit.
Ik vraag me af of mensen meer bier dan water kunnen drinken.
Schuim op bier valt juist zwaar in een maag.
Ik drink veel makkelijker water dan bier. En velen met mij.
nounka
2 jaar geleden
Ik sluit me aan bij het idee van 'alcohol neemt remmingen weg'.
Maar ben het niet eens met de vraag dat bier makkelijk drinkt. De eerste slokken misschien maar dat gaat ook zwaar worden op je maag.
Over welk bier je het hebt kan ook verschil maken. Een dagschotel of een duveltje? In het eerste geval kan je vraag juist zijn, maar het tweede een avond op vijf water gaat wel vlotter dan een op vijf duvels.
Ook persoonlijk even; na twee slokken staat water (zonder toevoegingen ) me al tegen. Dat heb je niet met smakelijke drankjes.
Castle
2 jaar geleden
@simonsdochter. Ik presenteer niet mijn mening als feit. Ten eerste is er een reden waarom ik het in reacties plaats en niet in antwoord. Daarnaast begint mijn relaas met 'Ik vermoed'. Misschien beter even openstaan voor mensen die proberen te helpen en uit de weg gaan om even aan te geven dat wat aangeven wordt niet feitelijk onderbouwd is.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Castle,
Ik begrijp niet dat jij je aangesproken voelt.
Wellicht had ik beter Julia07 boven mijn reactie kunnen zetten.
Mijn reactie belandt toevallig onder jouw reactie, maar is gericht op Julia.
Zij stelt een vraag die mijn inziens als feit gesteld wordt, maar niet klopt (als je mijn reactie verder leest, lijkt me dat ook duidelijk).

Antwoorden (3)

Water is smaakloos, en dat gaat je snel tegenstaan. Voeg je er een smaakje aan toe, dan kan je er meer van op........
2 jaar geleden
nounka
2 jaar geleden
Zou kunnen.
al denk ik dat hij echt wil zeggen dat je makkelijker veel bier dan water kan drinken. Niet dat het gaat over het willen maar over lichamelijk kunnen.
SentWierda
2 jaar geleden
Onbegrijpelijke redenering. Want: een smaakje kan zowel positief als negatief werken.
Bier (alle alcoholische drank) is diuretisch: het bevordert urineproductie. Bier plas je dus meer en sneller uit dan water.
Toegevoegd op 04 september 2021 17:20: bron
2 jaar geleden
Bier, of alcohol, heeft een uitdrogend effect op het lichaam. Wat gebeurt er als je lichaam voelt dat het uitgedroogd is? Je voelt de drang om meer vloeistoffen te drinken.
Water droogt je niet uit. Dus wanneer je lichaam voelt dat het hydratatieniveau op het juiste peil is, stoppen de dorstcentra met het sturen van signalen.
SimonV