Is er in nederland onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de gezondheid van het drinken van koeienmelk door mensen?

De overheid promoot het drinken van melk. Er zijn veel tegengeluiden en het lijkt me ook gewoon niet logisch dat melk bedoeld voor kalfjes gedronken word door mensen. Dus is er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en zo ja wat is de uitslag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kennelijk wordt er wel onderzoek naar gedaan maar er is moeilijk informatie te vinden, onderstaande link geeft een aantal bronnen waar je misschien wat aan hebt, zelf heb ik wel eens de indruk dat koemelk alleen voor gezonde mensen gezond is. noemen ze zoiets niet een contradictio in terminus?

Wetenschappelijk onderzoek moet gefinancierd worden. Er is bijna geenn enkele organisatie te vinden die zijn vingers daaraan wil branden, want de melkmaffia is net als de suikermaffia behoorlijk machtig. Een aantal jaren geleden heeft een amerikaanse hoogleraar een rapport uitgebracht van jarenlange wetenschappelijk onderzoek. Dit rapport werd niet openbaar gemaakt. Wel is er een documentaire gemaakt en deze is ooit een keer op de Nederlandse t.v. uitgezonden. Deze man heeft aangetoond dat melk door heel veel mensen niet getolereerd wordt. De lactose zorgt voor prikkelbare darmen en gasvorming. De melkeiwitten zorgen voor onttrekking van calcium uit de botten. Dus in plaats van opname van calcium uit melk moet het lichaam zijn eigen calcium inleveren. Verder wakkert melk allergieën enorm aan. Mensen met astma, eczeem, hooikoorts enz. zijn beter af als ze melk en melkproducten laten staan. Zo had deze man nog veel meer punten. HElaas kun je nergens op internet dit onderzoek vinden. Maar goed, ieder moet zelf weten wat hij eet of drinkt, maar zoals een voorganger hierboven zegt; Je hebt ook nog zoiets als gezond verstand.

Ik denk namelijk ook dat koe melk ongezond is om het moeilijk kan veteren zeker als je volwassen bent en dan heb ik nog niet eens over de klachten die je van kan krijgen je komt er ook van aan van koe melk of je nou magere melk of kaas neemt het blijft slecht maar geitenmelk vind ik vies smaken en kokosmelk dat doe je alleen voor speciale gerechten en het is wel lekker als je havermout maak een beetje biologische melk bij te doen. wat kan je dan nog nemen want rood vlees is ook ongezond maak niet uit of mager of niet is maar is wel belangrijk om de biologische te kopen vanwege de hormonen die se er in spuiten bij niet biologisch vlees

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100