Waarom kan ik rosaki druiven nauwelijks of niet meer krijgen in Nederland? Waar in Nederland komende herfst nog wel?

Vroeger werden ze bij de vleet op markten, in fruitwinkels, enz. verkocht. Als jaren niet meer. Het waren minder ooglijke druiven, maar ze smaakten heerlijk. Dat laatste vind ik het belangrijkste. Ik neem aan andere mensen ook. Volgens mij waren oktober en november de rosaki maanden. Rosaki druiven kwamen volgens mij van het Griekse eiland Kreta. Heeft de Griekse economie er wat mee te maken? Die zit wat in het slop. De Griekse economie zou een goede impuls kunnen gebruiken als men deze druiven weer zou gaan exporteren. Of zijn de importeurs de schuldigen? Of de fruithandelaren zelf?

13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

omdat de rosaki druif (wat overigens druif betekend in het grieks) een wat duurdere druif was in de aankoop en het aanbod van veel goedkopere druiven ook voor de economie in nederland in opmars kwam , mensen kochten deze druiven niet vanwege de hoge prijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Dat lijkt mij vreemd. Ik weet nog uit de tijd van de gulden, dat 1 kilo rosaki druiven 2,50 gulden kostte of minder, terwijl 1 kilo muskaat druiven 3,50 gulden kostte op de markt. Nu zou het kunnen zijn, dat de prijs van rosaki druiven relatief gestegen is, maar het lijkt mij sterk, dat deze rosaki druiven ineens duurder werden dan muskaat druiven. Een marktkoopman zei tegen mij, dat rosaki druiven de lekkerste druiven waren. Als dat zo is, dan kunnen ze toch goed worden verkocht? Ook al zouden ze wat duurder zijn geworden.

Andere antwoorden (1)

Rosaki druiven zijn druiven uit Griekenland, en daar gaat het nu even niet zo goed met de economie en de handel...