Waarom eet ik bepaalde dingen niet?

Hoe kan het dat ik walg van bijvoorbeeld; olijven, zure bommen, augurken, alles wat in zuurzout water wordt geleverd. Dus ook wortelsalade, zigeunersalade. Moet ook totaal niks hebben van komkommer salade. Ik walg echt al van de geur van de geur van deze dingen. Dressing of azijn moet ik ook niets van hebben. Zuurkool helemaal niet!
Het zijn in principe allemaal dezelfde dingen meestal. Verder eet ik wel Garnalen waar veel mensen van walgen.
Hoe komt het dat ik die "zure" dingen niet eet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De voorbeelden die je noemt zijn stuk voor stuk aangezuurd door gefermenteerde producten, zoals azijn, melkzuur etc. Fermentatie is een vorm van bederf en het lijkt er op dat jij daar gevoelig voor bent in je smaak. Ik zie citroenen er niet bij staan, of sinaasappels. Die zijn ook zuur, maar dat is niet door "bederf" ontstaan. Zou het kunnen dat daar de oorzaak ligt ? Wel interessant trouwens.

Dat is nou een klassieke 'kwestie van smaak'. Misschien heb je wel wat extra 'zuurreceptoren' op je tong, waardoor de smaak veel te fel is voor je. Lekker genieten van de andere dingen en die zure domweg vermijden. (Maar je weet nooit... Als kind ging ik letterlijk over mijn nek van alleen al de geur van zuurkool. En nu vind ik het heerlijk.)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100