Waarom eet ik bepaalde dingen niet?

Hoe kan het dat ik walg van bijvoorbeeld; olijven, zure bommen, augurken, alles wat in zuurzout water wordt geleverd. Dus ook wortelsalade, zigeunersalade. Moet ook totaal niks hebben van komkommer salade. Ik walg echt al van de geur van de geur van deze dingen. Dressing of azijn moet ik ook niets van hebben. Zuurkool helemaal niet!
Het zijn in principe allemaal dezelfde dingen meestal. Verder eet ik wel Garnalen waar veel mensen van walgen.
Hoe komt het dat ik die "zure" dingen niet eet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De voorbeelden die je noemt zijn stuk voor stuk aangezuurd door gefermenteerde producten, zoals azijn, melkzuur etc.
Fermentatie is een vorm van bederf en het lijkt er op dat jij daar gevoelig voor bent in je smaak.
Ik zie citroenen er niet bij staan, of sinaasappels. Die zijn ook zuur, maar dat is niet door "bederf" ontstaan.
Zou het kunnen dat daar de oorzaak ligt ?
Wel interessant trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou inderdaad best kunnen. Als men aan me vraagt waarom ik het niet eet, dan onderbouw ik het altijd door te vertellen dat je in principe iets eet wat niet natuurlijk is, maar is bedorven.
Ik heb het nog nooit geproefd, want ik krijg braakneigingen wanneer ik het alleen al ruik laat staan het proeven.
Eindelijk iemand die me een beetje begrijpt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar vraagjes :
Lust je wel citroen en sinaasappel ?
Lust je alcoholhoudende drank (ook min of meer bedorven vruchten of suiker ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou heel erg van sinaasappels en citroenen ben ik dol op.
Bier is smerig en mix drankjes lust ik wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zijn we er toch uit ?
Je lust gewoon geen bedorven produkten en dat is een volkomen natuurlijke gang van zaken.
Overigens maakt het natuurlijk niets uit wat andere mensen zeggen. Jij vindt de dingen lekker die je lekker vindt en andersom geldt hetzelfde. Succes ermee !

Andere antwoorden (1)

Dat is nou een klassieke 'kwestie van smaak'.
Misschien heb je wel wat extra 'zuurreceptoren' op je tong, waardoor de smaak veel te fel is voor je.
Lekker genieten van de andere dingen en die zure domweg vermijden.

(Maar je weet nooit... Als kind ging ik letterlijk over mijn nek van alleen al de geur van zuurkool. En nu vind ik het heerlijk.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwestie van smaak?
Ik hou totaal niet van spruiten, maar moet er niet van kotsen.
Citroenen ben ik dol op en hou erg veel van zure snoep.