ik eet elke avond een appel met (veel) kaneel. is kaneel slecht voor je?

zo ja ,
waarom dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke profielfoto!

Antwoorden (6)

Nee, het is juist (best) goed voor je gezondheid:
http://www.metabolisme.be/gezonde-voeding/kaneel-is-geneeskrachtige-antioxidant.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee, zelfs véél kaneel op een appel is maar een flinke theelepel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaneel is niet slecht je kan er nooit te veel van op je appel doen want kaneel is vrij droog bij t eten
ik vind t ook lekker kaneel op mijn appel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaneel: goed tegen diabetes
De wetenschappelijke naam van kaneel is "cinnamomum" (in het Engels: Cinnamon). Kaneel kent heelwat verschillende soorten en is afkomstig uit verschillende landen zoals bijvoorbeeld Sri Lanka, Maleisië en China. Deze specerij wordt vaak gebruikt bij spijsverteringsproblemen en winderigheid.

Kaneel is gezond voor mensen met diabetes omdat het de bloedsuikerspiegel stabiliseert. Als je kaneel eet, wordt ook het gehalte aan triglyceriden verlaagd. De lekkere smaak van kaneel kan een grote bijdrage leveren aan exotische gerechten als couscous, maar ook aan zoet eten als taarten en vruchtenbereidingen.
fremar
13 jaar geleden
Wat is veel?

Iedere avond een appeltje met kaneel kan beslist geen kwaad, maar als jij een half potje op je appel strooit, dan kun je wel eens hoofdpijn krijgen.

Matig gebruik van kaneel is prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coumarine is een stof die in kaneel zit. het is het bestanddeel dat voor de typische geur en smaak zorgt.
De risico`s bij mensen lijken mee te vallen, al zijn er nog onduidelijkheden. Er is alleen onderzoek gedaan naar coumarine als zuivere stof, niet naar coumarine in kaneel.
Bij ratten en muizen bleek coumarine als zuivere stof tumoren te veroorzaken in de lever, nieren en longen. Deze dieren zetten coumarine om in een giftige stof. Bij mensen wordt coumarine normaal gesproken slechts voor een zeer klein deel omgezet in die giftige stof. Waarschijnlijk kan het lichaam deze hoeveelheid verwijderen. Mensen bij wie de ontgifting minder goed of snel verloopt, zijn gevoeliger voor de effecten van coumarine. Erfelijke aanleg speelt daarbij waarschijnlijk een rol.
Zelfs als je zwanger bent is het vrijwel onmogelijk via eten zoveel coumarine binnen te krijgen dat het schadelijk zou zijn voor de baby.
Bij een gevarieerd eetpatroon is er geen risico voor je gezondheid. Uit voorzorg is het beter niet lange tijd achter elkaar erg veel kaneelhoudende producten te eten.
amc