Welke etenswaren kunnen er allemaal in de vriezer? Ook kaas bijvoorbeeld, en melk?

En hoe lang kun je dat dan bewaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (6)

kaas en melk zou ik zelf niet in de vriezer doen
het zijn producten die dagelijks vers kunnen worden gehaald
de kwaliteit word aanzienlijk minder als je kaas en melk gaat ontdooien
verder kan je wel vleeswaren invriezen en groente die je even kookt en dan na afkoeling kunt invriezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alles eigenlijk: vlees, vis, gebak, fruit, kant-en-klare gekookte gerechten. Bij zuivelproducten hangt het van het vetgehalte af. Room en boter bijvoorbeeld, kan je zonder problemen invriezen. Melk met een laag vetgehalte daarentegen kan tijdens het ontdooien vlokken. Voor groenten geldt: vooraf blancheren, dat wil zeggen kort in kokend water voorkoken. Zo zorg je ervoor dat groenten hun voedingswaarde behouden.....

Kijk op de link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas en melkproducten zoals yoghurt, melk, toetjes, etc.. kun je wel invriezen maar als je het daarna weer ontdooit is het niet lekker meer. Boter daarentegen kun je wel invriezen. Ik maak regelmatig boter met een smaakje, bv. kruidenboter, citroenboter, truffelboter, etc.. en die laten zich wel goed invriezen zonder smaakverlies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk zou ik inderdaad niet invriezen en plakjes kaas ook niet. Wel heb ik altijd een zakje geraspte kaas in de vriezer liggen. Altijd handig voor op een pastagerecht. Dit kan prima (smaakt nog goed).

Verder kun je zo ongeveer alles wel invriezen. Zelfs bananen, voor als je eens zin hebt in een shake. Wel moet je dan eerst de schil van de banaan halen. Als je hem daarna invriest gaat het prima. Heb er nog enkelen in mijn vriezer liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden goede ervaringen met het invriezen van
pakken melk die gepasteuriseerd en gehomogeniseerd zijn. (met dat laatste zijn de vetten over de hele inhoud verdeeld) U kunt ook verkiezen om houdbare melk te kopen en deze in een kast te bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stukken kaas doe ik gewoon in de vriezer hoor. Geen enkel probleem. Verder heb ik er het volgende in: pakjes roomkaas; vlees in alle soorten; groente (spinazie en boerenkool); verpakte vleeswaren; krentenbollen; brood; een brioche; pangafilet; vissticks; kip; pudding.

Toegevoegd na 1 minuut:
en ijsjes.