Waarom is fruit nooit wit of zwart?

Toegevoegd na 2 minuten:
zwart kan wel met bessen.. maar wit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Witte aalbes bestaat ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik ken wel wat vruchten waarvan het vruchtvlees (de vrucht zelf dus) wit is, bijvoorbeeld de Lychee & de kokosnoot.
(het velletje heeft dan inderdaad wel een andere kleur).

Toegevoegd na 2 uur:
Jawel, gevonden: de witte braam!

http://www.bulbnrose.org/Heredity/Burbank/WhiteBlackberry/WhiteBlackberry.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan ook witte druiven.

Toegevoegd na 41 minuten:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/8-fruit-meloenen-zacht-fruit.html

Witte suikermeloen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, die wilde ik ook opschrijven, maar ja, die zijn groen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, blijft gek er bestaat ook nog een witte suikermeloen en die is geel.
zwarte bessen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het binnenste van een Dragon-vrucht is puur wit.. met zeer mooie zwarte pitjes. Het velletje is knal-roze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow, wat een prachtige vrucht. Daar wil ik meer over weten...... benieuwd hoe die smaakt en of je in nl kunt kopen. dank voor het attenderen hierop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd Anja. Plusje ook hiervoor Heidi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel :-) Ik zie ze wel eens op de markt (zaterdag in Enschede) en ik heb ze ook wel eens mij Makro gezien. Jammer genoeg is de smaak niet zo heel spectaculair, lijkt een beetje op een mix tussen meloen-komkommer en een tikkie radijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje, als ik weer in Enschede ben dan zal ik eraan denken ;-).
Witte aalbessen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banaan lychees, witte aalbessen, er zijn voldoende voorbeelden. In veel gevallen hebben vruchten met kleur invloed op het dierenrijk ivm verspreiden van de zaden van de vruchten bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De longan (vrucht uit Thailand) heeft een groene schil maar is van binnen wit, met een zwarte pit.

http://2.bp.blogspot.com/_J8nPvjmjv1o/STUYBjmk6xI/AAAAAAAAAzw/g3NW7uC5vQY/s320/Longan.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rijpe bramen zijn zwart

Toegevoegd na 3 dagen:
waarom die min.... is dit geen zwart dan???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fruit is weleens zwart, wanneer het rot is...

Rijpe bramen zijn ook zwart. Wanneer je een aubergine wat langer laat liggen, begint deze wat donkerder paars te worden en op zwart te lijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wit, een banaan! De schil hoort namelijk niet echt bij het fruitstuk zelf.