Mijn zoon is gek op Calvé pindakaas. Kunnen we ook een keer naar de fabriek om te kijken hoe het gemaakt wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (7)

In de volgende aflevering van Klokhuis kan je dat bekijken: http://player.omroep.nl/?aflID=9021843
Lisa Wade bezoekt een pindakaasfabriek. Ze volgt het hele productieproces, van 'pindaplant' tot pindakaas. Ze onderzoekt onder andere waarom pindakaas zo smeuïg is én dat ook blijft in de pot. Tenslotte laat Wade zien dat voordat de pindakaas de fabriek verlaat het langs een smaakpanel moet voor een eindcontrole.
Amadea
13 jaar geleden
Veel bedrijven geven dat soort rondleidingen alleen voor medewerkers en hun familie, wel kan je op dit moment meespelen in de Calvé quiz op Yunomi.nl en een exclusieve rondleiding door de fabriek winnen, misschien eens een gokje wagen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.consumercarecentre.nl/formulieren/form.php?form_objid=4245749&onderwerp_objid=6701361&email_objid=17884388&onderwerp=Vraag

Ik zou zeggen: stel je vraag aan Calve.
Vul het formulier in en je hoort het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pindakaas is in 1890 uitgevonden en weet je door wie? Door een dokter! Hij maakte het voor patiënten die zulke slechte tanden hadden dat ze geen vlees konden eten. Nu is er gelukkig pindakaas voor iedereen.

In deze clip zie je hoe het wordt gemaakt

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060411_pindakaas01

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je een rondleiding wilt in de fabriek stuur je gewoon een mailtje naar Calve en je hoort er nog wel van wanneer je kunt komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Hoe;

Misschien kun je een rondleiding aanvragen bij Calvé, maar de kans is natuurlijk groot dat je zoon daarna nooit meer pindakaas zal eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zal vast wel een mogelijkheid zijn mits je een goeie motivatie hebt.
je zoon vind het lekker is denk ik niet genoeg.
zeg dat het voor zijn verjaardag is of voor een werkstuk voor hem op school of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast wel.Je kan de fabriek van Calve aanschrijven of een programma van tv benaderen die je daar bij kunnen helpen.