Waarom worden theezakjes voor 1 kopje thee (voor zover ik weet) elk apart verpakt in een papieren zakje?

Theezakjes voor een pot thee zitten toch ook gewoon los in het doosje? Ik vind het zo'n verspilling van papier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1 goeievraag, doorsturen naar de Pickwick!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, ja, inderdaad, zou ik kunnen doen.

Antwoorden (4)

Dat past in de moderne consumptiemaatschappij. Niets zuinig doen, gewoon apart compleet verpakken. Pas de laatste tijd komt er wat meer milieubewustzijn, misschien kan het eens goed aangekaart worden met theebedrijven zodat ze niet meer voor elk zakje thee apart papier eromheen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er geen apart papiertje omheen zit weet je niet meer welke smaak het is als je verschillende smaakjes in een theedoos doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat staat toch ook op het labeltje, of anders kan het daar opgezet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat niet om aparte smaakjes, maar gewoon om één soort / smaak thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar die ene soort van jou die komt bij veel mensen in een theedoos met meer smaken.
Ik denk dat het dan wel frisser en verser is als iedereen zijn eigen zakje thee kan/mag uitpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij hebt misschien één soort thee maar misschien heb ik die soort van jou wel in mijn theedoos met verschillende smaakjes zitten. En theezakjes voor een hele pot (nog nooit gekocht eigenlijk) die laat je in het doosje zitten en stop je niet in een theedoos om te kiezen.
Veel mensen hebben zo'n theedoos, waar verschillende smaken thee in kunnen in die individuele zakjes.
Dat staat leuk en presenteert leuk.
Dus ja, het gaat om de luxe.

Zo'n klein papieren zakje kan bij het oud papier en weer recycled worden. Ik vind dat dus niet zo heel erg.
Of we zouden allemaal terug moeten naar de losse thee, met een thee-ei bijvoorbeeld.
Is trouwens ook heel leuk in een mooie glazen theepot.

Maar nee, wat ik erger vind zijn die enorme plastic flessen met wasmiddel enzo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ik bedoel gewoon een pakje thee van Pickwick, groene thee met ginseng bijvoorbeeld. Alle zakjes hebben dezelfde smaak maar wel een apart papiertje eromheen. Koop ik een pakje Pickwick thee met zakjes voor een hele pot, zijn die zakjes niet apart verpakt. Ik snap dat onderscheid gewoon niet. Los daarvan: ik drink eigenlijk het liefst losse thee, gewoon lekker in een thee-ei. Plastic flessen met wasmiddel; ja, belachelijk. Sowieso is de hele verpakkingsindustrie doorgeslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zakjes uit het doosje met dezelfde smaak, daarvan kun je er een paar in een theedoos doen.
De zakjes voor een hele pot: die hang je al in de pot, dus hoeven mensen niet individueel te kiezen en hoeft het niet in een mooi apart zakje. Ik vind bovendien dat er veel te veel soorten en smaken thee zijn, maar dat geldt eigenlijk voor alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lees nu die laatste reactie van momopoyolo, dat bedoel ik ook met de reactie in mijn antwoord.
Dan weet je welke smaak het is.