Waarom worden theezakjes voor 1 kopje thee (voor zover ik weet) elk apart verpakt in een papieren zakje?

Theezakjes voor een pot thee zitten toch ook gewoon los in het doosje? Ik vind het zo'n verspilling van papier.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat past in de moderne consumptiemaatschappij. Niets zuinig doen, gewoon apart compleet verpakken. Pas de laatste tijd komt er wat meer milieubewustzijn, misschien kan het eens goed aangekaart worden met theebedrijven zodat ze niet meer voor elk zakje thee apart papier eromheen doen.

als er geen apart papiertje omheen zit weet je niet meer welke smaak het is als je verschillende smaakjes in een theedoos doet.

Veel mensen hebben zo'n theedoos, waar verschillende smaken thee in kunnen in die individuele zakjes. Dat staat leuk en presenteert leuk. Dus ja, het gaat om de luxe. Zo'n klein papieren zakje kan bij het oud papier en weer recycled worden. Ik vind dat dus niet zo heel erg. Of we zouden allemaal terug moeten naar de losse thee, met een thee-ei bijvoorbeeld. Is trouwens ook heel leuk in een mooie glazen theepot. Maar nee, wat ik erger vind zijn die enorme plastic flessen met wasmiddel enzo...

Dan weet je welke smaak het is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100