bestaat er eten of drinken waar mensen boos van worden?

dat ze na iets in te nemen slechte zin krijgen. zou dat mogelijk zijn? ik denk soms dat er iets in het eten zit.
als ik een gehaktbal heb gegeten word ik soms boos of nukkig.
maar laatst ook van limonade.
of ligt het toch gewoon aan mij?
want ik heb dan ook wat buikpijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kan me voorstellen dat chinees eten waarin vetsin zit de bloeddruk kan verhogen en daardoor wat 'te druk' worden en wellicht geïrriteerd. En natuurlijk bier doet rare dingen met mensen... Toegevoegd na 2 minuten: Dat was niet echt antwoord op je persoonlijke vraag. Eet je veel zuivel na het avondeten en heb je dan buikpijn? Probeer een week klein beetje te nemen of fruit, misschien helpt dat tegen buikpijn en je humeur daarop.

Bronnen:
Eigen ervaring

Als je gevoelig bent voor kleurstoffen bijvoorbeeld kan het eten hiervan inderdaad invloed hebben op je gemoedstoestand.

Als iets niet lekker is word ik er persoonlijk niet vrolijk van! Maar van mijn gehaktballen is nog nooit iemand boos geworden!

De gehaktbal kan ik zo niet verklaren maar van de limonade wel.. Van teveel suiker kan je moe en knorrig worden. Ook kan je er hoofdpijn van krijgen, en dat werkt ook al niet zo bevorderend voor je humeur.

Misschien is het op dat moment net iets teveel voor je, of te vet, dan kan je inderdaad een beetje zere buik of maag krijgen en daar word je chagrijnig van. Het _zou_ kunnen dat je overgevoelig reageert op iets in de gehaktbal, maar dat zul je dan uit moeten proberen door eerst alleen gehakt te eten, en dan steeds 1 van de dingen die toegevoegd worden, toe te voegen.

Als sommige mensen teveel alcohol hebben gehad dan worden zij ontzettend boos en beginnen dan op iedereen in te slaan en alles te vernielen .

alcohol , en dan vooral whiskey en cognac ....... merk bij mezelf echt dat ik van die alcohol agressief en vervelend word , heel anders dan bier of rum ........ cognac was mijn favoriete drankje maar ging altijd gekke dingen doen dus ik raak het niet meer aan , dit is persoonlijk maar ook in mijn kroegentijd zag ik mensen van die twee dranken altijd raar/naar doen ....

Mensen zeggen wel eens: "Hij heeft een kwade dronk". Dit houdt in dat sommige mensen, als ze teveel drinken, vervelend of zelfs agressief worden. Ik ken iemand die regelmatig na een paar glazen wijn iedereen de waarheid zegt cq. kwaad wordt. Ik noem de wijn dan waarheidsserum. Wat voedsel betreft ben ik niet zo op de hoogte, maar ik geloof dat sommige stoffen in producten, de zgn. E-nummers op emoties van mensen kunnen werken.

Als je een lekker stukje paardenvlees aan een Engelsman geeft om te eten......en je verteld hem pas achteraf dat het paardenvlees is.....heb je kans dat hij heel boos wordt. Toegevoegd na 5 minuten: Ik wordt boos als mensen mij ravioli uit blik serveren... of wanneer ik een Coca Cola zero krijg als ik een Cola bestel.

Wat Hidde al aangaf, kleurstoffen. En die kunnen ook in gehakt zitten, sommige slagers doen dat om het vlees een mooier kleurtje te geven.

Bronnen:
http://www.preventievegezondheidszorg.com/...

ik wordt altijd boos als ik broccoli eet, woedeaanvallen enzo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100