Leggen fruitvliegjes ook eitjes of iets dergelijks ?

Ik eet wel eens fruit op waar wel een fruitvliegjes op heeft gezeten.
Want ik zie nooit iets aan het fruit.
Bij normale vliegen zie je larfjes maar met fruitvliegjes zie ik dat nooit.
Nu dacht ik stel je voor dat ze ook eitjes of zo iets leggen dan eet ik dat misschien mee met het fruit.
En bij veel groente boeren die buiten fruit enz hebben liggen vliegen ook wel eens fruitvliegjes rond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Zie hier het hele (levens)verhaal...

De levenscyclus van de fruitvlieg bestaat uit vier stadia: 1. het ei, 2. de larve, 3. de pop, 4. het imago. De eieren worden met twee draden op de oppervlakte van de voedingsbodem verankerd. De larve is zeer actief, wroetend in de voedingsbodem, met een enorme honger. Tijdens dit stadium vervelt de larve tweemaal. Voor het verpoppen verlaat de larve de voedingsbodem en kruipt ofwel op houtwol, ofwel op de zijkanten van de pot, verpopt zich en verkleurt bruin. De volwassen vlieg (imago) is, voordat hij zijn vleugels ontvouwt, licht gekleurd. Tijdens het ontvouwen van de vleugels kleurt het lichaam donkerder, terwijl de vleugels drogen. Daarna volgt onmiddellijk de hofmakerij, de paring en beginnen de vrouwtjes met het leggen van de bevruchte eieren. De gemiddelde leeftijd van een volwassen vlieg is 26 dagen voor de vrouwtjes en 33 dagen voor de mannetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, ze leggen eitjes p[ rottende vruchten en planten, gistend sap en melk- en bierresten.

Wees maar niet bang dat je eitjes van fruitvliegjes opeten, op vers fruit leggen ze geen eitjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
p[ = op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eitjes zitten al in het fruit als je het in de winkel koopt!!! Pas als je het lang laat staan dan komen de vliegjes er uit..wees niet bang de eitjes worden door het maagzuur gedood.