Wat is een gezond alternatief voor water ?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik bedoel dus om te drinken, ik let op mijn lijn maar lust niet graag water dus krijg nooit 2L op een dag binnen dus zoek iets wat lekkerder is maar toch gezond en goed voor de lijn x

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
9.7K

Het beste antwoord

Water met een kleine hoeveelheid sap erdoorheen.
Denk bijvoorbeeld aan een glas water met een geperste 1/8e sinaasappel, citroen of limoen.
Dat geeft net wat lekkere smaak aan je water, en je krijgt meteen een kleine hoeveelheid vitamines en andere gezonde stoffen binnen.
Als je puur fruitsap drinkt, krijg je al snel teveel fruit binnen. Maar als je het heel sterk aanlengt, gebeurt dat niet zo snel. Neem in totaal (dus drinken en puur fruit bij elkaar) niet meer dan 2 stuks fruit per dag.

Citrusfruit is het makkelijkst in gebruik, omdat je met een handpers binnen een halve minuut een lekker drankje hebt.
Met ananassap is ook erg lekker, het is niet zo makkelijk met een handpers te persen, maar als je een ananas open snijdt komt er al veel sap uitgedropen. Je kan ook andere soorten fruit pureren en die invriezen (bijvoorbeeld in zo’n ijsblokjesvorm) en dan telkens een klein beetje in je water doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat is er niet. Water is al het gezonde alternatief.

Toegevoegd na 15 minuten:
Als je gewoon normaal en gezond eet, dan heb je geen extra toevoegingen nodig. Maar je hebt wel water nodig: Je lichaam verbruikt water om te koelen (Zweet) en om afvalstoffen kwijt te raken (Urine). Zo verlies je dagelijks meer dan een liter water. Als het er om gaat om dit aan te vullen is wter drinken het gezondste.

Toegevoegd na 19 uur:
Heerlijk. De vragensteller past de vraag aan en ik krijg een serie min duimpjes om u tegen te zeggen. Flauw.

Als je water niet lekker vind en wel wilt drinken kan je een half limoentje er in uitknijpen. Of je maakt er bv munt thee van. Aan de andere kant: Je drinkt om te drinken, niet om het lekkere: Neem een glas lauw water en drink het gewoon in een keer leeg. Doe dat een paar keer per dag en je komt ook op je minimum.

Overigens is het zo dat je bij normaal eten en drinken ook genoeg water binnen krijgt. extra drinken is eigenlijk voor je lichaam niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou Roosvicee of Crystal Clear kunnen nemen. Thee is nog een optie of pers eens een schijfje citroen door je water heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kruidenthee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Zonder water kan je geen thee maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder water bestaat er geen vloeibaarheid, dus maakt water altijd deel uit van iets drinkbaars.
Amadea
12 jaar geleden
De vraag is toch wat een alternatief voor water is?!
Een glas melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jelle: hoezo? Ik zuip liters melk en ben gezond :)
@pinkytjeuh: ben je lactose-intolerant? Melk zonder lactose bestaat ook :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk is voor kalfjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik moet altijd denken aan sperma als ik melk wil drinken, daarom doe ik het nooit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAH
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidenthee, zonder melk en zonder suiker. Melk is slecht, suiker ook
Crystal Clear, Spa Rood/Blauw, Groene thee.. Maximaal 2 glazen melk op een dag, of optimel, en af en toe een colaatje mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thee natuurlijk zonder suiker :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een alternatief is er eigenlijk niet. Maar ik denk dat ik weet waar je naar zoekt, en dan denk ik aan Crystal Clear. Bijna geen calorieën en nog met een lekker smaakje.

Spa rood met citroen schijnt ook een goede, gezonde keus te zijn, omdat citroensap helpt bij het verwijderen van afvalstoffen.
Dit zal niet meteen merkbaar zijn bij deze kleine hoeveelheden, maar alle beetjes helpen.

Of natuurlijk gewoon Spa Rood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is allemaal al in eerdere antwoorden vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan in de tussentijd gebeurt dat ik aan het antwoorden was.
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ klopt...soms worden meerder antwoorden in een keer gegeven..vaak een kwestie van een seconde
Er is geen gezond alternatief voor water. Alle overige dranken die voldoende water bevatten, bevatten bepaalde stoffen waarvan het aan te raden is er niet teveel van binnen te krijgen (kruidenthee / enzovoort.)

Je kunt jezelf leren water te drinken. Gewoon beginnen en na twee weken wordt het een gewoonte en wen je aan de smaak. Je hoeft er ook niet altijd maar bij na te denken, gedachteloos een glas water achterover slaan is zeker niet verkeerd, per slot van rekening drink je omdat het goed is, niet omdat het per se maar lekker zou moeten zijn.

Wel kun je water een frisse smaak geven door er wat citroensap aan toe te voegen of experimenteren met verschillende soorten bronwater. De mineralen in het water maken de smaak namelijk net een tikkeltje anders. Kraanwater wil per regio ook nog wel verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slimpie ranja, is suikervrij
100 milliliter ranja bevat 1 kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Ranja suikervrij? Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt in elke supermarkt, MissBiggie ; zoete aspartaamzooi om met water te verdunnen met het label 'gezond' er op :rolleyes:
Je zou een opkikker kunnen nemen, dat is een drinkbouillon en dus wel warm. Het is in verschillende smaken met maar 7 calorieën:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste wat ik je kan aanraden zijn infusies. Niet te verwarren met thee. Voorbeelden van infusies zijn: infusie van kamille (rustgevend), infusie van munt (opwekkend), rozebottel, linde, ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dan een glaasje kokoswater nemen.

http://www.yunomi.nl/artikel/een-wonder-drankje-kokoswater
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar wil ik graag antwoordt op geven met als volgt: je zou eventueel Berkensap BE-LIFE kunnen proberen het is lichtjes zoet geoogst uit de holte van de berkenboom.

Daarbij wil ik toevoegen dat je geen 2L water nodig heb op een dag dat is namelijk nooit bewezen.
Luister naar je dorstgevoel zoals alle voorouderen deden.