Wat is een gezond alternatief voor water ?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik bedoel dus om te drinken, ik let op mijn lijn maar lust niet graag water dus krijg nooit 2L op een dag binnen dus zoek iets wat lekkerder is maar toch gezond en goed voor de lijn x

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is er niet. Water is al het gezonde alternatief. Toegevoegd na 15 minuten: Als je gewoon normaal en gezond eet, dan heb je geen extra toevoegingen nodig. Maar je hebt wel water nodig: Je lichaam verbruikt water om te koelen (Zweet) en om afvalstoffen kwijt te raken (Urine). Zo verlies je dagelijks meer dan een liter water. Als het er om gaat om dit aan te vullen is wter drinken het gezondste. Toegevoegd na 19 uur: Heerlijk. De vragensteller past de vraag aan en ik krijg een serie min duimpjes om u tegen te zeggen. Flauw. Als je water niet lekker vind en wel wilt drinken kan je een half limoentje er in uitknijpen. Of je maakt er bv munt thee van. Aan de andere kant: Je drinkt om te drinken, niet om het lekkere: Neem een glas lauw water en drink het gewoon in een keer leeg. Doe dat een paar keer per dag en je komt ook op je minimum. Overigens is het zo dat je bij normaal eten en drinken ook genoeg water binnen krijgt. extra drinken is eigenlijk voor je lichaam niet nodig.

Je zou Roosvicee of Crystal Clear kunnen nemen. Thee is nog een optie of pers eens een schijfje citroen door je water heen.

Er is geen gezond alternatief voor water. Alle overige dranken die voldoende water bevatten, bevatten bepaalde stoffen waarvan het aan te raden is er niet teveel van binnen te krijgen (kruidenthee / enzovoort.) Je kunt jezelf leren water te drinken. Gewoon beginnen en na twee weken wordt het een gewoonte en wen je aan de smaak. Je hoeft er ook niet altijd maar bij na te denken, gedachteloos een glas water achterover slaan is zeker niet verkeerd, per slot van rekening drink je omdat het goed is, niet omdat het per se maar lekker zou moeten zijn. Wel kun je water een frisse smaak geven door er wat citroensap aan toe te voegen of experimenteren met verschillende soorten bronwater. De mineralen in het water maken de smaak namelijk net een tikkeltje anders. Kraanwater wil per regio ook nog wel verschillen.

Je zou een opkikker kunnen nemen, dat is een drinkbouillon en dus wel warm. Het is in verschillende smaken met maar 7 calorieën:)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100