Bestaat er niet een meng verhouding tussen demiwater en zee water?

Drinken van demi-water is niet goed voor je zijn op langere termijn. Dit omdat je veel minder zouten en mineralen binnen krijgt en zouten tekort kan krijgen. Maar toch zie je het geregeld. ( raymears en bear grylls ofzo ) die dit water maken door middel van destillatie. Maar het drinken van zee water is ook niks omdat je hiermee je nieren sloopt.
Nu was min vraag bestaat er niet een meng verhouding tussen demiwater en zee water? Zodat je toch je zouten binnen krijgt maar ook niet te veel…dus gewoon water waar je je hele leven op kan leven zonder problemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Waarom zo moeilijk doen als je ook gewoon kraanwater kunt drinken? Je kunt trouwens best demi-water drinken - 't is niet zo lekker, maar schadelijk is het ook niet. Zolang je maar genoeg eet, krijg je echt je zouten en je mineralen wel naar binnen. Kortom, ik begrijp de zin van je vraag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilde ik ook al zeggen: wat dacht je van gewoon drinkwater uit de kraan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het er juist omgaat als er geen drinkwater in de buurd is...xD dat is ook tevens de zin van de vraag. waneer je ergens gestrand zou zijn.. onbewoond eiland ofzo k noem maar wat. wat ga je dan drinken en wat kan ook op langer termijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
De kans dat ik drinkwater bij me heb, is aanzienlijk groter dan de kans dat ik demi-water bij me heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik spoel ook zelden aan op een onbewoond eiland met een voorraad demi-water die zo groot is dat ik er op lange termijn wat aan zou hebben, of ik er nou zeewater bij gooi of niet. Als je ergens gestrand bent, op een onbewoond eiland of zo, kun je beter op zoek gaan naar een beek of rivier. Of regenwater opvangen. Of zeewater laten verdampen en de damp weer laten neerslaan om drinkwater te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suzyQ....zeewater laten verdampen en laten condenseren. wat je dan hebt IS demi-water en dus nog geen drinkwater, het is wel drinkbaar maar bevat bijna geen zouten meer, en omdat aan te vullen: bestaat er een mengverhouding tussen demiwater en zee water. en vandaar de vraag... de kans lijkt mij ook redelijk klijn dat ik aanspoel met een tank demiwater bij me.

Het beste antwoord

Demiwater en zeewater zijn te mengen maar dan moet je in verhoudingen denken van 1 deel zeewater op 100 delen demiwater.(afhankelijk van de samenstelling van het zeewater)
Kook wel het zeewater , dit kan ongunstige micro-organismen bevatten.

Toegevoegd na 1 dag:
Overigens bevat zeewater zo een beetje alle sporenelementen die we nodig hebben, daarom is zeezout in reformhuizen en supermarkten zo populair.
helaas zitten er ook veel ongewenste stoffen in, een gedeelte gaat er echter tijdens het koken van het zeewater wel uit (verdampt of slaat neer)
Gelukkig is de kwikvervuiling al flink teruggedrongen maar ook cadmium, lood en nog een handvol kwaaie rakkers kunnen we missen als kiespijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan ze wel mengen, echter ik vrees dat niet alle mineralen die er in zeewater zitten gelijk zijn aan de mineralen uit 'gewoon' water. Dus tot in eht einde der dagen drinken, zal wel kunnen maar je moet zorgend at je bepaalde mineralen op andeere manier krijgt.

Echter, als je dan toch aan het reinigen gaat, kan je veel bveter gewoon je zeewater intzilten, hetgeen ook op industriele schaal gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Het is met water dat het eigenlijk alleen maar recht naast de waterval goed is. Dit komt door de negatieve ionen en de te grote moleculaire afwijkingen. Dus! Wat is nodig,is water met een hoge pH en met hexagonen structuur. De gezonde water is met de link dat je het maakt! Belangrijk! Voor de goede gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor, dat bestaat. Het heet 'kraanwater' maar daar moet je wel heel veel aan toevoegen om voldoende mineralen binnen te krijgen. Die mineralen zitten gelukkig doorgaans in voldoende mate in een evenwichtige voeding.

Maar ik veronderstel dat je bepaalde ongewenste stoffen die in kraanwater voorkomen juist niet wilt binnenkrijgen. De maximumnormen voor die stoffen worden in kraanwater bij lange na niet bereikt maar die zou je ten dele kunnen elimineren met een waterfilter of door bronwater te gebruiken.

Een ander idee is om demiwater te mengen met kleine hoeveelheden zeer mineraalrijk Keltisch zout. Enfin, kijk maar wat jou zelf het beste lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed!