Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is chocola een soort snoep?

"Maar wel chocola" zeg ik erbij wanneer ik iemand vertel dat ik geen snoep lust.
Want is chocola nou wel of geen snoep?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je deze vraag niet al eens eerder gesteld? Maar dan in een ander jasje?
http://www.goeievraag.nl/vraag/enkel-soort-snoep-lust.34292
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar daarvan werd de vraag op een verkeerde manier beschouwd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Jazeker, chocola valt onder de noemer snoep.

Toegevoegd na 52 seconden:
Volgens de Van Dale:
snoep de, het; m en o (zoete) lekkernijen
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja, en nee. Chocolade is eigenlijk een genotsmiddel, je kunt er verslaafd aan raken....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de betekenis van suikerwerk valt chocolade niet onder snoep. Want suiker is niet het hoofdingrediënt. Wel als je het hebt over chocoladesnoepjes: http://www.realdutchfood.com/producten/snoep/chocoladesnoepjes.
Maar als je de term zoetwaren gebruikt, dan valt chocolade daar wel onder.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Jawel, het is zeker snoep. Je eet het enkel en alleen voor 'de lekker', verder heeft het weinig meerwaarde in je voeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een supermarkt niet, daar heb je allerlei verschillende groepen, zoals : soep, groenteconserven, sauzen/zuren, suikerwaren en chocolade is toch een aparte groep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop pure rauwe chocolade Het is niet de cacao waar je dik van word maar de suikers en de melk en de transvet door dat het verhit word gaat de vitamine en mineralen er uit ik voeg toe in me havermout muesli om het heel veel antioxidanten en calcium magnesium en weinig vet en cali bevat en als ik trek heb in een reep of snoepje koop ik altijd van nakd om rauw is dus die vitamines en mineralen zitten nog in zit niet verhit en zitten geen toegevoegde suikers zoetstoffen smaak stoffen of kleur geurstoffen in Is wel erg duur maar wel beter voor je gezondheid. maar dan kom je al gauw bij gezondheidswinkels of speciale website dat je kan bestellen se verkopen bij AH wel biologische repen zonder toegevoegde suikers Duss gezond en lekker eten daar voor moet je zwaar voor betalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding