Wat kan er allemaal in een sapcentrifuge ?

Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen. Heeft iemand ervaring ? Kan er ook zacht fruit in zoals bananen handperen kiwi's en zo of wordt dat smurrie. Zijn er verder nog nadelen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.3K
escape
13 jaar geleden
Géén bananen. Heb ik pas geprobeerd. Maar dan komt er niks uit, daar zit geen sap in. Stom van me...

Het beste antwoord

ja hoor. eigenlijk alles waar je sap van wilt maken.
groenten, fruit.
nadeel vind ik persoonlijk het afwassen van de onderdelen.

Toegevoegd na 59 seconden:
hier wat receptenlinks:
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=353&id=359&page=9

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=sapcentrifuge&type-recepten=recept

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.receptjes.be/menu_sapcentrifuge2.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik heb alles er wel doorheen gejast wat je in de tuin kan oogsten

Hoofdcriterium is: Hoe makkelijk is het dong schoon te maken
Bij criteria: Waar komt de sap uit (NIET van boven bij voorkeur, omdat je anders telkens het plafond moet dweilen, zucht)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle zachte dingen. Doe je harde dingen erin, dan gaan de mesjes kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit heb ik ook zo`n sapcentrifuge gehad. Nadeel was dat wanneer fruit en bepaalde groentes of uit eigen tuin rijp waren of in de winkel in de aanbieding waren het apparaat overbelast werd en doorbrandde. Dit was dus een apparaat niet voor professioneel gebruik. Nu heb ik een blender, heb dan wel niet echt alleen sap maar wel al het goede uit het fruit cq groente. En zo`n "smurrie" is veel beter te verwerken in salades/yoghurt/pudding enz. En wanneer ik echt een drankje wil maken zeef ik dit of gebruik de citruspers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermalen fruit en groente werken stoppend en zijn vaak niet aan te raden. Aan de andere kant gooi je bij het centrifugeren het allerbelangrijkste weg: de vezels.
De belangrijkste regel bij voeding: eet geen dingen die je niet herkent. De natuurlijke vorm is de gezondste manier om voedsel te nuttigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kan er heel veel fruit in doen, vooral zacht fruit. Maar... ik zou je adviseren in plaats daarvan een goede blender te kopen. Hierin kun je ook al je sapjes maken en het ding neemt minder ruimte in en is veel makkelijker schoon te maken. Ik heb mijn sapcentrifuge in ieder geval vervangen door een blender en daar ben ik heel blij mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel van de sapcentrifuge is dat wanneer je veel fruit in de tuin hebt je het als een sapje vaak makkelijker op kan eten of invriezen in van die zakjes waarin je ijsblokjes kunt maken.
Zo heb je in de winter een vitaminebom uit eigen tuin in b.v. de yoghurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bananen gaat niet, ze bevatten bijna geen sap, dus kan je deze beter pureren. Maar kiwis en peren gaan prima! Ik doe ze er altijd gewoon heel in, kompleet met schil en klokhuis. Verder kan je goed zacht fruit gebruiken, pruimen, bessen enz. De dikke pit moet er wel uit, daar kan de machine op vastlopen. Mijn favoriet is 5 kiwis en een halve citroen (zonder schil) lekker zuur!
Let bij aankoop op een mooie grote vulopening, dat is gemakkelijker anders moet je alles eerst klein snijden.
Wel veel schoonmaakwerk vindt ik..

Ik gebruik 'em vaak, het is heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe er echt van alles in zelfs hele appels.Ik zou wel een boekje kopen met recepten want de meeste combinaties zijn afschuwelijk en niet te drinken.