Hoe vertel je je (schoon)vader dat hij smakt onder het eten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
breng gewoon geduld op ... je gaat er niet van dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar t irriteert wel heel erg smakkende mensen.bah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo, ik denk niet dat het gewardeert zal worden, Schoondochter wilt even tafelmanieren bijbrengen! Als je wijs bent, en ben je heus, laat je van je afglijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch helemaal niet erg als iemand smakt?

Het beste antwoord

Je vraagt steeds tijdens het eten: "Smakt het?:)"
Na een aantal keer zal er een lichtje bij hem branden.

Of zeg het gewoon. Mannen zitten vaak niet zo moeilijk in elkaar:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (36)

'pa, je smakt'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt, je smakt als je eet en klaar :)

Als je dat niet durft laat je je vriend/vriendin het tegen hem zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht kan je partner of schoonmoeder dat het beste tegen hem zeggen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt: "zou je wat minder geluid willen maken (met je mond) tijdens het eten" Direct nadat je het vraagt doe je hem 1x na. Hierdoor krijgt hij auditieve feedback van wat hij doet. De meeste mensen realiseren pas wat ze doen als ze het een ander zien doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In dit geval horen doen. ? vergeten....

Toegevoegd na 2 minuten:
En altijd met een glimlach..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk je dat het de sfeer aan de schoonfamilie-zondagse-eettafel-gezelligheid- zal verhogen als je het op die manier aanpakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe hoog de mate van irritatie is of gesmak is.. maar als ze zich bijv. schaamt om ermee in een restaurant te zitten, dan lijkt me dit een aardig alternatief dan je te schamen en irriteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek vooral een debiel gezicht als je hem nadoet en rol achteraf met je ogen. Zal hij leuk vinden:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of: je vindt het erg lekker he Pa?
Ik kan het horen, en dan lach je er hartelijk bij. Niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik als antwoord op deze vraag geven, Ineke. Heel mooi antwoord. En simpel:)
Plusjes gegarandeerd. In ieder geval eentje van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van Ineke is inderdaad stukken beter, haha!
vraag jezelf af waarom je het vervelend vind dat hij smakt. door de oorzaak bij jezelf te zoeken kan je misschien accepteren dat hij smakt. daarna is een grapje erover maken makkelijk

Toegevoegd na 1 minuut:
waardoor hij door humor inziet dat hij smakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus van mij! Zo erg kan het toch niet zijn dat iemand smakt?!
Zeg het 'm netjes: Kan je met wat minder geluid eten........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Sorry , je smakt. Wil je ophouden?''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door tijdens het eten en gesmak tegen hem de zeggen:
nou,pa,volgens mij smaakt het heerlijk,aan het gesmak te horen,maar het smakken mag ietsjes zachter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord.. heb je minnaars Muts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hier vele minnaars Krakkie
Zeg hem: " Het eten smaakt me lekker , zeggen de Chinezen"

Toegevoegd na 2 minuten:
Door beleefd te smakken laten Chinezen horen dat ze het smaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beleefd smakken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch beleefd te laten horen dat het smaakt : Is een complimentje (In China)
wellicht smakt de beste man (schoonvader) zijn hele leven al. Zijn vrouw en gezin hebben de mogelijkheid om dat tegen hem te zeggen en of hij daar iets mee doet is aan hem... Daar moet je als schoonzoon of schoondochter niets over zeggen denk ik.
Tegen je vader kun je het gewoon zeggen of vragen waarom hij zo smakt. Tenminste als je een beetje goede band met hem hebt. Ik zou het kunnen zeggen als hij het doet: pa, je smakt zo, vind ik niet echt smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het zou zeggen zou ik het tegen hem zeggen als er niemand in de buurt is.
Het is voor een volwassene niet leuk om terecht gewezen te worden in het bijzijn van anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt, "smaakt het" hij zegt waarschijnlijk, ja lekker, jij zegt (met een glimlach), ja ik kan het horen ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag "Smaakt het?" "ja" Ïk hoor het" met een knipoog erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon recht voor zyn raap zijn dat zal ie moeten waarderen )dat doe ik ook als me schoondochter dat zegt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon recht voor zijn raap ik denk dat als jij zou smakken dat je schoonvader ook zou zeggen dat je smakt is ook niet zo fris bij het eten..dus gewoon zeggen sorry ps je smakt..smakelijk hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon iets in de trend zeggen: smaakt heel lekker zeker want u smakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij slechts af en toe op visite komt zou ik dat voor lief nemen
misschien moet hij een nieuwe prothese als je erover begint moet je misschien bij betalen
zeg niets want hij vertrekt zo weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht totdat de soep wordt opgediend,
dan kunt u misschien ook het slurpen aankaarten.

Als het geen dagelijks ritueel is om bij elkaar te eten,
zal hij na een discrete waarschuwing toch weer in zijn oude gewoonte terugvallen.

Steek ook de hand in eigen boezem en stel vast of u
zelf wel een foutloos parcour aflegt in tafelmanieren.

Laten we het leuk houden.
Wat eten jullie volgende week?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk niet jouw taak niet om hem terecht te wijzen. En waarom zou je? Het kan een gebitsprobleem zijn, wat weet jij? Ik zou hem lekker laten genieten van zijn eten. Weet je, wordt zo een opgeklopt gedoe anders, als je wél op wijst.

Toegevoegd na 4 minuten:
-niet

Toegevoegd na 10 minuten:
Persoonlijk, als ik zo een opmerking zou krijgen van een schoonkind, zou ik pertinent weigeren om samen te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou het je niet aantrekken dat je mogelijk echt onsmakelijk zat te smakken? .....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krakkemik en kaylee, haha
Ik hoef me geen zorgen te maken over mijn tafelmanieren, ik ben meestal degene die zich ergert, ik zeg daar alleen wat van als het mijn eigen kinderen zou zijn. En kaylee, ik heb helaas niet de eer om schoonkinderen te hebben ;(
Maak er een wedstrijd van:
"Ik kan het harder! *SMAK-SMAK*"
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist +, laat die man doch
Eigenlijk zou je dat gewoon moeten kunnen zeggen. Maar dat hangt voor een groot deel af van hoe goed de relatie met je schoonvader is. Een antwoord wat ik las was "pa je smakt" en mogelijk is dat de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt:
Pa, ik weet dat je erg mee gaat met de ( moderne ) tijd maar wil je alleen voor of na het eten beatboxen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak hebben mensen helemaal niet door wat ze zelf doen. Wat goed helpt is een video opname maken als hij aan het eten is, en dat terug laten zien.
Mannen zijn erg visueel ingesteld, ik denk dat door het zien van zijn eigen eetgedrag het snel zal veranderen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijdens het eten eens een spiegel voor hem neerzetten... liefst voor meerdere mensen en dan wel even het gelach toestaan hoor!
Kimath
13 jaar geleden
een spiegel kan ook, gewoon iets dat hij kan zien, en eventueel horen, hoe zijn eetgewoonte op andere mensen overkomt.
heej ik kan je gebit zien pa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk doet die man dat al zijn hele leven, zijn eigen vrouw en kinderen hebben het geaccepteerd kennenlijk. Als jij daar iets van gaat zeggen, kan dat niet goed overkomen. Bespreek het met je partner en laat hem het zeggen.
Als het je eigen vader is, zeg het dan gewoon op een directe manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik iemand iets pijnlijks moet mededelen gebruik ik daarvoor de Oosterse methode.

Dit houdt in dat ik de desbetreffende persoon een voorval ga vertellen over iemand anders..over een denkbeeldig persoon dus.

In dit geval zou ik beginnen te vertellen dat ik laatst in een restaurant ging eten maar dat ik tot mijn afgrijzen een man vlakbij mijn tafel zag..en hoorde eten.

Dat alle mensen elkaar aankeken en hun afkeuring duidelijk lieten merken..aan elkaar.

Dat de mensen het kennelijk heel moeilijk vinden de persoon in kwestie zelf op zijn onbehoorlijke gedrag aan te spreken.

Doch dat ik dat ook best kan begrijpen..omdat ik dat zelf ook heel moeilijk vind..maar mij er toch vreselijk aan stoor als iemand met zoveel geluid zit te eten.

Daarna vraag ik hem..wat hij zou doen als hij het wèl wilde zeggen..maar de ander geen pijn wilde doen.

Zegt hij dan..iemand die zich zo gedraagt moet je wijzen op zijn/haar onfatsoenlijk gedrag ..dàn zeg ik..

Okay..dan wil ik je graag even iets zeggen..en kom ik op de proppen met zijn gedrag aan tafel.

Zo lang mogelijk iemand diplomatiek sparen..maar toch je kritiek uiten.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je mond...(je kunt het wel met je oren proberen maar beter is met je mond)

Nee maar serieus, vind je het vies?
Zo ja dan zou ik er niks van zeggen, lekker laten smakken, dat gesmak goed tot je door laten dringen onder het eten net zolang totdat je kotsneigingen krijgt en als je moet kotsen, gewoon kotsen over de tafel en je schoonvader daarvan de schuld geven.
Wedden dat 'ie dat nooit meer doet als je bij hen komt eten?
't Is meteen afgelopen zal ik je zeggen.

(en waarschijnlijk zal je schoonmoeder reageren in de trant van: "Zie je nou wel dat je altijd loopt te smakken?!")
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk toch dat je t met je oren moet doen hoor....
ik bedoel met je mond?!!
Je smakt zelf ook onder het eten en als je schoonvader daar dan wat over zegt tegen je dan zeg o ja dan kunnen we elkaar de hand schudden en dan glimlach je hem vriendelijk toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg hem dat hij zijn eten in zijn mond moet doen. Onder je eten smakken is minder effectief dan er op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan aan hem vragen of hij het lekker vind, en als hij dan ja zegt, zeg je: dat horen we.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij heel oud en dement is zou ik er niets van zeggen en proberen te concentreren op iets anders.

Toegevoegd na 1 dag:
En anders kun je het in een Sinterklaasgedicht verwerken, nog wel even geduld dan...
13 jaar geleden
gewoon terug smakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou ik niet doen.
laat de man lekker smakken.
wel kan ik me je irritatie voorstellen.
het gewoon zeggen dan.
maar eigenlijk, dat meen ik echt: laat
de man lekker smakken.
je eet er toch niet elke dag.
verdraag het gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
gewoon zelf ook gaan smakken in zijn ritme zo heb jij geen last van zijn gesmak en zal hij wellicht zeggen dat die het irritant vindt en dan zeg jij zullen we dan beide stoppen met smakken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je schoonvader zelf wijs genoeg is om waar te nemen dat hij smakt. Dat is gewoon zijn manier van eten.
Als je hier een opmerking overmaakt denk ik niet hij zich ook maar iets wijs laat maken.
Die vent doet het waarschijnlijk al jaren. Denk dat je ermee moet leren leven. Vertel het je partner zodat hij via een omweg (zonder jou erin te gooien) het tegen zijn vader kan zeggen.
Dan heb je het geprobeerd, maar ik weet nu al dat het resultaat 0 zal zijn.

die zal reageren als een wijze ervaren man die zich niets wijs laat maken de vrouw van zijn zoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon vragen of HIJ er bezwaar tegen heeft dat JE smakt..... sterkte