Wat kan je doen tegen snoep kicks?

Ik moet geen joint op om een ganse doos koekjes uit te kuisen.
Hoe stop ik?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zijn er nog die de ganse doos opeten voor de televisie 's avonds?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, doe het nog steeds .... snap het gewoon niet.
nog geen half uur na het avond eten zit ik al met wat zoets op de bank ...

Het beste antwoord

Simpelste oplossing: zorg je dat je die doos niet in huis hebt, en zeker niet bij de hand als je voor de tv zit.
Ook: zorg dat je _bewust_ eet. Geniet van je koekje, knaag niet gedachteloos door - want dan is ineens de doos leeg. Als je een koekje rustig eet, merk je misschien na het derde: eigenlijk heb ik genoeg gehad. En dan is de rest opbergen een stuk makkelijker.
Desnoods zorg je dat je voor elk koekje weer naar de keuken moet lopen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zal je zeggen.. ik heb mezelf ook helemaal vol gevroten aan snoep en koek..
ben nu bezig met 20 kg af te vallen zodat ik weer in de betrouwbare 80 kilo zone zit..
Ik heb al 2 weken geen koek en snoep meer gekocht laat staan gegeten.. en opeens gaat het makkelijker dan je denkt!
gewoon met jezelf afspreken geen overtollig suiker in te nemen door bijvoorbeeld frisdrank en/of snoep koek.

ben al 3 kg kwijt! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook al geprobeerd , ja dat lukt . en meer nog op een moment van oplettendheid raak je zelfs geen ongezonde frisdrank meer aan.
Maar plots is ie er weer : die snoepdrang (soms na zes maanden)
fruit eten. Vult beter, is vaak even zoet (aardbeien, verse ananas, kersen) en een stuk gezonder. Werkt voor mij.

Toegevoegd na 1 minuut:
en ja, als ik mn fruit niet had, eet ik ook een zak chips.. Of twee.. En nog een stukje chocolade.. Ofzo.. Dat is het probleem, als je jezelf toelaat zoveel te eten wordt het steeds meer..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poets je tanden.
Wanneer je je tanden poetst, krijg je een frisse smaak in je mond. Vaak eten we iets om de smaak in onze mond te veranderen. Door je tanden te poetsen verandert die smaak en hoef je niet te snoepen.
Drink een glas water.
Honger en dorst worden vaak met elkaar verwart. Als je iets wilt eten maar anderzijds het idee hebt dat je geen echte honger hebt, drink dan een glas water. Hierdoor verdwijnt het hongergevoel al vaak. Je kunt eventueel ook een schijfje citroen aan het glas water toevoegen om het water een frisse smaak te geven.
Zorg voor een snoepvervanger voor de momenten dat je toch zin krijgt in iets lekkers. Neem dan bijvoorbeeld wat fruit, cup-a-soup of kijk eens in de supermarkt naar lekkernijen met weinig calorieën.
Ga een wandeling maken.
Wandelen is een goede manier van lichaamsbeweging en het helpt je om calorieën te verbranden. Je slaat dus 2 vliegen in 1 klap: je vermijdt niet alleen de inname van calorieën maar je verbrandt het ook nog eens! Daarentegen is wandelen ook goed voor je geest. Je zal jezelf snel beter voelen en minder behoefte hebben om te snoepen. Ga dus eens lekker naar het bos of het park of maak een strandwandeling.
Doe iets met je handen en wees bezig.
Wanneer je je handen gebruikt om iets te doen, kun je ze niet gebruiken om te eten of om eten te pakken en door bezig te zijn denk je er ook vaak niet aan. Simpel toch! Surf wat op de computer, werk wat in de tuin, stofzuig de kamer… kortom: zorg ervoor dat je bezig bent.
Bekijk een fitnessvideo.
Vaak krijgen we zin om te eten of te snoepen als we voor de televisie zitten. Je kent het wel: in de avond na een vermoeiende dag vol werk, op de bank met een zak chips of een bak ijs. Je zou natuurlijk de televisie de schuld kunnen geven en deze het huis uit kunnen zetten, maar je kunt de televisie ook inzetten in de strijd tegen het snoepen. Zet bijvoorbeeld eens een fitnessvideo op en doe mee met de oefeningen of koop een WII Fit…
Ga verleidingen uit de weg!
Je kent het wel: je doet de kast open en met grote ogen kijkt die reep chocolade je aan. Het zegt: “Eet me, eet me”… Natuurlijk kun je tegen die verleiding geen nee zeggen en voor je het weet, bevindt die heerlijke reep chocolade zich niet meer in de kast, maar in je maag… Het beste is daarom om deze verleidingen niet meer in huis te halen! Immers, wat niet in de (koel)kast ligt, kun je ook niet eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je suiker eet in snoep of koek dan gaat je suikerspiegel omhoog waardoor je nog meer zin in zoet krijgt. probeer suiker vrij en zoek afleiding knauwel suikervrije kauwgum
ga wandelen drink meer water en eet bij je eten een flink bord salade zodat je een goed gevuld gevoel de hele avond hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet kopen als je boodschappen doet. Liga of Sultana's kun je nemen.
13 jaar geleden
Je kan ook gezond snacken. Bijvoorbeeld gesneden gele paprika, of plakjes komkommer. En fruit natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is gewoon nooit meer kopen, je zal er even aan moeten wennen maar als je door die fase bent gaat het wel lukken