Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je, vanuit milieu perspectief bekeken, je plastick broodzakken niet opnieuw kunnen laten vullen bij de bakker?

We weten dat we op het milieu moeten passen, zou dit dan niet een kleine aanzet kunnen zijn om de plastic maatschappij waarin we leven een beetje te ontzien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
967
Annswers
13 jaar geleden
of uitsluitend papieren zakken gebruiken, of zijn die minder vacuum sluitend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat het in papier iets minder lang houdbaar is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Het zou kunnen. Je kan ook papieren zakken gebruiken en/of je plastic recyclen.

Ik *denk* dat het vrij weinig toevoeg. Maar het kan natuurlijk wel.

Vroeger kon je ook gewoon je melkflessen weer laten vullen door de melkboer. Dat is blijkbaar te duur geworden, oa omdat de flesse wel gereinigd moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig mensen zullen dat doen. Beter is geen vlees te eten dat levert heel veel meer op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vleesindustrie is zo enorm milieuvervuilend dat een hergevuld broodzakje een druppel op de gloeiende plaat is. Met andere woorden: er zijn veel efficiëntere manieren om het milieu te ontzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen vlees eten is inderdaad véél effectiever als je iets wilt doen voor het milieu. Maar dat is geen reden om andere milieubewuste voorstellen af te schieten, je kan immers meerdere dingen naast elkaar doen. Daarnaast hoef je voor plastic hergebruiken weinig op te geven, en bij vlees wel, als je erg van vlees houdt tenminste.
Het zou kunnen, maarniet erg hygienisch: het risico op schimmelvorming op achtergebleven kruimeltjes lijkt me vrij groot. Gebruikte plastic zakken met heet water uitwassen of op een andere manier schoonmaken is vanuit millieeoogpunt ook weer niet handig...
Overigens neemt plasticafval wel veel plek in (haast 50%) maar is het gewicht haast verwaarloosbaar. Daarnaast wordt plastic volop hergebruikt en dat helpt ook weer een beetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Het zou kunnen, maar om een aantal bovengenoemde redenen lijkt het me niet heel zinvol. Zinvoller is het om plastic afval apart te verzamelen en weg te brengen naar de plasticcontainer. In de meeste gemeentes staat er zo'n container. Het afval wordt dan gerecycled.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik recycle plastic broodzakken door er mijn boterhammen voor de lunch in te doen. Derde gebruik kan zijn dat ik er geopende verpakkingen vleeswaren of iets dergelijks in bewaar. Dat gaat niet eindeloos want dat dunne spul verslijt snel en het wordt natuurlijk ook vies. Bij hele of halve broden gaat het zeker al snel mis omdat zo'n zak gaten gaat vertonen of gaat scheuren. Om die reden zal de bakker hoogstwaarschijnlijk niet enthousiast over dit idee zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel aardig dat mensen het milieu willen sparen, maar doe dat dan niet met druppels op de gloeiende milieu plaat of met ingewikkelde opties.
1. Ga over op kernenergie en gooi die vervuilende kolencentrales eruit.
2. Maak een beter openbaar vervoer systeem en stop met autorijden
3. Stop met vlees eten

Of zeg: na ons de ondergang en leef vrolijk door. Dat doe ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn inderdaad veel dingen die veel effectiever zijn voor het milieu, maar dan is het nog steeds een goed idee als mensen kleine dingetjes willend doen om het milieu te sparen, ook als dat maar kleine druppels op een hete plaat zijn.
Overigens is kernenergie zéér omstreden als het gaat om het milieu.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding