Zou je, vanuit milieu perspectief bekeken, je plastick broodzakken niet opnieuw kunnen laten vullen bij de bakker?

We weten dat we op het milieu moeten passen, zou dit dan niet een kleine aanzet kunnen zijn om de plastic maatschappij waarin we leven een beetje te ontzien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou kunnen. Je kan ook papieren zakken gebruiken en/of je plastic recyclen. Ik *denk* dat het vrij weinig toevoeg. Maar het kan natuurlijk wel. Vroeger kon je ook gewoon je melkflessen weer laten vullen door de melkboer. Dat is blijkbaar te duur geworden, oa omdat de flesse wel gereinigd moeten worden.

Weinig mensen zullen dat doen. Beter is geen vlees te eten dat levert heel veel meer op.

Het zou kunnen, maarniet erg hygienisch: het risico op schimmelvorming op achtergebleven kruimeltjes lijkt me vrij groot. Gebruikte plastic zakken met heet water uitwassen of op een andere manier schoonmaken is vanuit millieeoogpunt ook weer niet handig... Overigens neemt plasticafval wel veel plek in (haast 50%) maar is het gewicht haast verwaarloosbaar. Daarnaast wordt plastic volop hergebruikt en dat helpt ook weer een beetje.

Bronnen:
http://www.plasticheroes.nl/

'Het zou kunnen, maar om een aantal bovengenoemde redenen lijkt het me niet heel zinvol. Zinvoller is het om plastic afval apart te verzamelen en weg te brengen naar de plasticcontainer. In de meeste gemeentes staat er zo'n container. Het afval wordt dan gerecycled.

Ik recycle plastic broodzakken door er mijn boterhammen voor de lunch in te doen. Derde gebruik kan zijn dat ik er geopende verpakkingen vleeswaren of iets dergelijks in bewaar. Dat gaat niet eindeloos want dat dunne spul verslijt snel en het wordt natuurlijk ook vies. Bij hele of halve broden gaat het zeker al snel mis omdat zo'n zak gaten gaat vertonen of gaat scheuren. Om die reden zal de bakker hoogstwaarschijnlijk niet enthousiast over dit idee zijn.

Het is wel aardig dat mensen het milieu willen sparen, maar doe dat dan niet met druppels op de gloeiende milieu plaat of met ingewikkelde opties. 1. Ga over op kernenergie en gooi die vervuilende kolencentrales eruit. 2. Maak een beter openbaar vervoer systeem en stop met autorijden 3. Stop met vlees eten Of zeg: na ons de ondergang en leef vrolijk door. Dat doe ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100