hoe kun je het beste een boterham met pindakaas smeren?

zonder boter is de boterham met pindakaas te droog.
maar met boter glijd de pindakaas. dat is niet fijn bij het smeren.
ik vind boter met pindakaas ook niet lekker.
dus drink ik het ook wel met koffie weg.
ik vind pindakaas moeilijk.
heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Mijn voorkeur is, brood ( liefst het kapje), halvarine en pindakaas.
Mijn dochter gaat ook voor het kapje, (geen boter of margarine) pindakaas en bestrooien met een weinig suiker. Suiker maakt het ietwat smeuïger.

Toegevoegd na 55 seconden:
O ja, wij gaan wel voor de echte, want wie is er niet groot mee geworden........
jc54
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

ik heb daar eigenlijk nooit last van.
misschien moet je een ander merk pindakaas proberen.
er zijn ook hele smeuïge soorten die niet zo droog zijn.
ik heb ook wel eens een merk gehad dat ik bijna niet door mijn keel kon krijgen.
je kan beter een ander merk proberen, en op het etiket staat ook vaak wel of het smeuig is
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb laatst 1 potje calve gekocht.
dat was weer lang geleden.
Smeer een helft met pindakaas en de andere met boter, daarna de boterham dubbel vouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ander merk pindakaas proberen. Hoeft echt niet de duurste te zijn.
Maar als je geld hebt uit te geven: de amerkiaanse variant peanutbutter is smeuiger dan onze bekende pindakaas.

Of probeer een ander amerikaanse evergreen: "peanut butter jelley": Oftewel pindakaas met (goedkope, zonder stukjes) aardbeienjam. Heerlijk, en maakt alle smeerproblemen ruimschoots goed!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik smeer vaak een heel dun laagje aardbeienjam over de pindakaas..... OK, niet echt goed voor de lijn maar wel lekker!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pindakaas met hagelslag! Ik dacht eerst ook gadver, maar het is een heerlijke combinatie! (Wel niet te veel snoepen want het is natuurlijk een calorieën bom)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik pindakaas uit de natuurvoedingswinkel, want ik hou niet zo van kunstmatig geharde vetten om het spul smeuïg tot op de bodem te houden. Dan maar even roeren. Ik heb geen moeite met smeren op boter. Maar met boter bedoel ik dan ook boter en geen margarine, laat staan halvarine. Halvarine plakt veel minder omdat het goedje voor de helft uit water bestaat. En ik vind het ronduit vies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies :-) plus 1.
smeer er een beetje sambal op dan lykt het zoeter en minder droog zelf drink ik er altyd melk by anders vind ik het niks

Toegevoegd na 1 minuut:
die by de aldi is redelyk te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wat minder boter op je brood smeren? Pindakaas met stukjes noot erin is ook lekker! Dat zal ook wel 'anti-glij' zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pindakaas proberen met vanalles! Er kan zoveel bij pindakaas. Jam, chocoladepasta, chocoladehagel, honing, sambal, mayonaise, suiker, poedersuiker, tomatenketchup enz. enz.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zit trouwens een groot verschil tussen reguliere pindakaas en biologische pindakaas. De bio pindakaas zou je zeker eens moeten proberen. In een biowinkel zijn trouwens ook andere notenpasta te vinden zoals amandelpasta, pinda-rozijnenpasta of tahin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooi suiker op de pindakaas! Super lekker en het slikt makkelijker weg..

Eetze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker dik opsmeren. mmmmmmmmm.