hoe kan je niet aan eten denken??

ik denk elke dag bijna de hele tijd aan eten.
ik heb wel een goed gewicht maar ik wil niet onnodig aan eten denken en het vervolgens eten als ik geen honger heb of het gewoon niet nodig heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Aan je vragen te zien ben je er erg obsessief mee bezig. Misschien eens naar een psycholoog toe om er beter mee te leren omgaan?

Antwoorden (7)

Ga dingen doen die je afleiden zoals shoppen, gamen, msn , skype, bellen, smsen of iets anders wat je leuk vind om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
En dan is de volgende vraag: Ik heb geen tijd om te eten, want ik moet steeds shoppen, msn-en gamen en skypen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, goed in logisch nadenken zo te horen?
Er voor zorgen dat je je niet verveeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als afleiden niet helpt, kun je het volgende denken:
Eten is goed. Als ik eet doe ik dat als een fijnproever. Een klein beetje en ervan genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is algemeen bekend, hoe harder je probeert ergens niet aan te denken, hoe moeilijker je het uit je hoofd krijgt. Ooit wel eens aan een roze olifantje gedacht? Vast niet, maar als ik jou zeg dat je er niet aan mag denken, ga je het juist wel doen, en op de gekste momenten.
Dus afleidingen, en je er niet druk om maken dat je er weer aan gedacht hebt. Het is nu eenmaal zo
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had je nou niet moeten zeggen. Ik ben bang dat ik de hele nacht droom van roze olifantjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en uiteraard een plus, want ik denk dat je verhaal helemaal klopt.
anneliez
12 jaar geleden
sorry, je mag er ook blauwe olifantjes van maken, misschien droomt dat minder eng
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat scheelt al een klein beetje...
anneliez
12 jaar geleden
gelukkig, slaap wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps... Sorry! :-/
zorg dat je goed vol zit dan denk je niet aan eten,wel gezond eten anders wordt je wel te dik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je baalt van je eetgedrag, kan het helpen om elke keer dat je naar iets wilt grijpen, eerst eens te noteren: wat wil je eten? Hoe voel je je? Heb je echt honger? Of lekkere trek? Of eet je uit verveling, ongerustheid, eenzaamheid, verdriet, boosheid? Zit er een patroon in, en zo ja, kun je daar iets aan doen? Helpt het om je af te vragen hoe je je voelt voordat je besluit iets te gaan eten?

Wat eet je verder? Eet je gezond zodat je met een normaal eetpatroon de dag doorkomt? Of eet je (ik noem maar wat) vooral wit brood (waardoor je al heel snel weer trek hebt)? In dat laatste geval zul je moeten zorgen dat je volwaardige dingen eet, dan zou je geen honger moeten hebben. Dan kun je nog net zo goed weleens ‘snaaizin’ hebben, maar veel minder vaak, en als je jezelf toestaat om af en toe eens te snoepen, maak je dat snoep (of wat dan ook) automatisch minder verboden en dus minder aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook dikwijls, en dan neem ik een half vetarm bouillon blokje, in een kop heet water doen, goed roeren, en oplepelen alsof je soep eet, het vult, je bent met iets bezig, en het zijn zeer weinig calorieen.