Hoe weet ik zeker dat ik geen varkensvlees krijg maar kalfsvlees zoals de shoarmazaak beweerd ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je niet weet kan je ook geen pijn doen toch ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel als je er ziek van gaat worden toch ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je dan allergisch voor iets in varkensvlees?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan merk je het zo en zo wel of het varkensvlees is toch?

Het beste antwoord

Hallo Redrozes,

Dat weet je alleen zeker door erom te vragen.
De meeste shoarmazaken verkopen vlees waar varken in zit, maar vaak staat er ook apart kalfsshoarma op de kaart.

Als je aangeeft dat je moslim bent, of allergisch bent voor varkensvlees, pakt de meeste shoarmabakker zelfs een aparte tang om het vlees om te scheppen en zo niet met varkensvlees in aanraking komt.

Succes en eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je serieus antwoord en dit is wat ik ook gedaan heb , het smaakte trouwens prima !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedzo !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had je al bedankt voor je antwoord , bij deze dan nog eens bedankt.
k' Heb je antwoord als beste laten noteren dus .........

Andere antwoorden (6)

Dat weet je nooit zeker, want van beiden ga je niet dood. En de shoarma ervan smaakt uitstekend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee daar heb ik het ook niet over maar ik ben er wel allergisch voor en das een ander verhaal dame
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg dat er dan bij!! heer. En als dat al zo is, dan merk je het zelf gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allergisch voor varkensvlees, kan dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen die jicht hebben, moeten zich een tijdje van varkensvlees onthouden. Ook mensen met eczeem. Het kan wel.
Amadea
13 jaar geleden
En je kunt er galbulten van krijgen, daar had ik als kind last van. (Ook van aardbeien en chocolade; maar dat is gelukkig over gegaan!).
Als het een shoarmazaak is van mensen die zelf geen varkensvlees zullen eten (islamitisch of joods), zullen ze er ook niet mee werken lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je het juist mis.
In Gent is een onderzoek gedaan bij Turkse zaken (en dat zijn er heel veel)
Bijna een derde verkocht varkensvlees of gemengd zonder het echt te weten
(misschien op het web terug te vinden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ligt me idd iets van bij ! Maar Varkensvlees onderscheiden van een ander soort is dus als het bereid is niet te doen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm... Dan misschien alleen naar shoarmazaken van orthodoxe joden en moslims die hun eigen product durven te eten ;-)
ze hebben het wetenschappelijk getest .
de uitbaters weten echter niet wat ze verkopen of het nu wel of niet varkensvlees in zit de test die via labo van KU in leuven (belgie) hebben ontdekt dat al het vlees zo die op die pin in duitsland word gemaakt en min. 10% varkensvlees bevatten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En is hier geen controle op ?
Koop Turkse yaprak dan weet je wat je eet . Iets duurder maar veel lekkerder puur vlees

Toegevoegd na 3 minuten:
even dit nog : yaprak vlees.
Niet de druivenblad bereiding die ook zo heet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een shoarma zaak en verkoop ook varkensvlees. Daarnaast verkoop ik ook Doner Kebab (kip van de spit) en lamsvlees.
Als de klant om "shoarma" vraagt krijgt hij varkensvlees gesneden van de spit. Vraagt iemand om Doner Kebab dan krijgt hij geen varkensvlees.

Niemand zal je proberen te belazeren, maar door de taalbariëre ontstaan er vaak miscommunicatie's.
Daarom kun je het beste zeggen dat je zelf islamitisch bent en ik (eet zelf varkensvlees) doe dan uit respect van diens geloof altijd een schoon pannetje met een schone tang pakken om het eten ermee te bereiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je twijfelt aan de waarheid of er echt geen varkensvlees in zit, moet je vragen of zij zelf een hapje van het vlees willen nemen. bij weigering weet je al genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet dat ze daar tijd voor hebben en dus zullen weigeren maar dat dat niks met het varkensvlees te maken zou hebben die weigering. t 'Is bij deze plaatselijke Shoarmazaak echt altijd verschrikkelijk druk.