Kan je ook zelf DIAM maken? en waar verkopen ze ze? Zie foto.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Cryofiel
13 jaar geleden
Daim, bedoel je...

Antwoorden (3)

Die verkopen ze o.a bij de Ikea.

En ja je kunt ze zelf maken als je het recept kunt achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daim is een caramelsnoepje.

Je kunt zelf caramel maken, er zijn legio recepten om caramel te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikea heeft een heleboel soorten Daim te koop, maar ook de meeste supermarkten wel. En je kan het zelf maken, maar om een exacte kopie ervan te maken lijkt me lastig in een gewoon keukentje.
Ik zou het zo doen:
Maak een plaat harde caramel (recepten volop op internet) en smeer een groot vel bakpapier in met gesmolten melkchocolade. Leg de plaat caramel op de nog warme melkchocolade en smeer er nog zo'n laag gesmolten melkchocolade over (deze keer ietsje dikker dan de eerste laag). Snij dan snel (zo lang het nog warm is) met een pizzasnijder repen van de 'chocopizza' en laat dit afkoelen om vervolgens er enorm van te genieten bij een heel heet kopje gewone thee met een vers blaadje munt erin :-)
Hmmm!