Is fruitcocktail een goeie fruitvervanger?

Kun je ipv 2 fruitstukken op een dag ook een aantal mg fruitcocktail eten?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel hier inderdaad de fruitcocktails uit blik mee.. 4, 5 honderd mg bedoel ik dan ongeveer he..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Hoewel die fruitcocktails wel vreselijk gezoet zijn, worden ze gemaakt van gewoon fruit. Tegenwoordig blijven de vitaminen daar wel goed bij bewaard, waar dat vroeger vaak niet het geval was. Het klopt dat dat fruit gesuikerd wordt, waardoor het allereerst zeer zoet wordt, maar het is niet zozeer suiker waar je dik van wordt, dus als je het binnen de perken houdt kan het niet zo veel kwaad.

Beter dit, dan helemaal geen fruit, zeg maar.

Doe het lekker door een bakje yoghurt met een beetje muesli. Maar dat eet ik liever met een geraspte appel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, er zit geen vitamine C meer in.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een aantal mg. (miligram) is ook wel erg weinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je uit blik bedoeld? nee dat is echt niet gezond met suikers enzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je fruitcocktail uit een blik bedoeld,daar zit weinig meer in .
Er gaat gewoon niets boven vers fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lekkere fruitcocktail van vers fruit. Halve appel, halve banaan en een lekkere perzik b.v. of wat je maar lekker vind.
Daar kan geen blik tegenop. Vooral nu in de zomer moet je fruit niet uit een blikje halen terwijl er zo'n groot aanbod is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee zou ik niet doen, zitten veel suikers in.
Waarom probeer je geen potje fruit babyvoeding, lekker makkelijk, niets te schillen, je moet alleen wel van geprakt fruit houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want doordat het geconserveerd word, worden ook extra suikers toegevoegd en zit er iets minder vitamine C in. Daarnaast bevatten fruitcocktails vaak fruitsoorten die maar een laag vitamine C-gehalte hebben.