Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sla gewassen in ijswater?

Vanavond heb ik bij AH een zakje gemengde jonge bladsla gekocht. Op de verpakking staat 'gewassen en gesneden in ijswater', wat is hier het nut van, of is dit weer gewoon de zoveelste marketingkreet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
6.4K
Rieneke1
13 jaar geleden
beter als gewassen in heet water toch? ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat snap ik, maar er is wel degelijk verschil tussen gewoon koud water en ijswater, dus wat heeft specifiek ijswater voor toegevoegde waarde?
Rieneke1
13 jaar geleden
het klinkt beter! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik mijzelf ook!xD

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is juist nuttig omdat ijswater zorgt voor een krokante sla. Door het ijskoude water gaan de cellen zich als het ware 'samentrekken'.

Leg maar eens een slap geworden bosje peterselie in een emmer ijswater. Na een tijdje is hij weer mooi stevig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt er dus ook gewoon je vraagtekens bij zetten, als het gewassen moet worden in ijswater, denk ik gelijk aan slappe groenten die een oppepper nodig hebben.

Het klinkt overigens wel goed natuurlijk, je krijgt de indruk dat het echt super groenten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zeker een punt, maar het is geen antwoord op mijn vraag. Ik kan me voorstellen dat er tussen oogst en verkoop zoveel tijd zit dat mijn sla best een oppepper kan gebruiken :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding