waarom zie je nooit tomaten-kippensoep in de winkel?

het is lekker, maar als je soep uit een pakje wilt, moet je altijd 2 pakjes soep nemen, of tomatenketchup door de kippensoep.

Toegevoegd na 1 dag:
bedankt voor alle tips, maar het ging me niet om het maken.
toen ik nog een groot gezin had trok ik soep van een kip en deed er een pakje honig tomaten-groentensoep doorheen, iedereen vond het erg lekker.
daarom vind ik het vreemd dat zoiets niet in de winkel te koop is, niet dat onze smaak maatgevend is, maar er worden zoveel flauwekul nieuwe producten gemaakt.

ps de enigste soep die nog zelf maak is erwtensoep en aspergesoep

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
Die combinatie ken ik niet, eens een keer proberen :)

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de markt niet groot genoeg, of de fabrikanten denken dat - je zou ook een actie kunnen beginnen waarbij mensen fabrikanten kunnen mailen/schrijven met het verzoek deze smaak te gaan maken.
Ik doe mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wellicht kun je dit idee indienen bij een maker van soep. Weet niet hoever ze hier al mee zijn.
Is inderdaad lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al eens bij xenos, dried food, gekeken of anders bij een filippijnse toko, als die bij in de buurt zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nauwelijks vraag naar tomaten-kippensoep waarschijnlijk, anders zou het wel gemaakt worden. Alles wat omzet kan vergroten wordt gemaakt en verkocht.
Als je kippensoep koopt en je knikkert er een paar blikjes puree in, of een blik gepelde tomaten, of nog beter wat verse tomaten, ben je natuurlijk al een heel eind; maar dat was je vraag niet.
Schrijf een briefje naar meneer Unox (die zit in Oss).
www.unox.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk omdat er te weinig vraag is naar deze combinatie. Doe gewoon tomatenpuree of gezeefde tomatenpulp door je soep. Met ketchup maak je vooral erg zoete soep. Dat vind ik uitgesproken vies, eerlijk gezegd.

Verse tomaten kan natuurlijk ook maar buiten dat dit meer werk is zit er aan geconcentreerde en geconserveerde tomaten veel meer smaak omdat ze domweg zongerijpt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is super jammer inderdaad, alleen de marktvraag is dusdanig klein dat een fabrikant het de moeite niet vindt om dit te maken.

Je kunt op internet echter genoeg vinden.
kijk maar eens op smulweb onder tomatensoep gewoon lekker zelf maken. Dat is het gezondste en het lekkerst