Ik las op Internet dat de meeste kruiden uit de supermarkt uit Amerika afkomstig zijn, en daar bestraald zijn. Is dat waar?

De eventuele medische en/of goede eigenschappen zouden door de bestraling verloren zijn gegaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je de link er even bij zetten.
Ik raak meestal niet echt ongerust van dergelijke berichten, meestal een storm in een glas water.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik word op dit moment ook bestraald, door een heleboel elektromagnetische straling met frequenties tussen de 375 en 750 Tera-Herz. Daar ben ik overigens erg blij mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straks krijg je nog superkrachten.
Het zal vast iets met ijs schieten te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo las ik het op Internet: Vermijd de aanschaf van cayenne, die afkomstig is van de specerijenafdeling in uw supermarkt. De meeste kruiden en specerij en worden bestraald (in de V.S.), waardoor ze medisch onbruikbaar worden. Koop daarentegen cayennepeper met een waarde van 30.000 tot 40.000 BTU (British Thermal Unit) of HU (Heat Units) via een bedrijf, met een garantie voor niet bestraalde producten. Middels gewenning, kunt u de dosis opvoeren tot een waarde van 60.000 tot over de 90.000 HU.
Cryofiel
13 jaar geleden
Goh, leuk. Maarreh - als je *alles* wilt geloven wat op Internet staat, heb ik nog wel een paar linkjes voor je... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil niet alles geloven...
Wil wel veel weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel is ook waar, Cryo.
Je moet alleen wel je verstand gebruiken.
Als iets geloofwaardig blijkt kan je altijd nog verder onderzoek doen, zoals Conan nu hier.
Cryofiel
13 jaar geleden
In dat geval: prima zo! Ik denk dat je hier een aantal prima antwoorden zult gaan vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom worden de kruiden eigenlijk bestraald?
Staat er een reden bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er geen reden bij gelezen, maar ik vermoed om het langer houdbaar te laten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conan dear,straling komt ook van jouw pc en mijn gsm en daar maken we meer gebruik van dan van cayennepeper!
Cryofiel
13 jaar geleden
Etenswaren worden (in sommige landen) inderdaad bestraald om ze langer houdbaar te maken. Daarbij maakt men natuurlijk geen gebruik van onschuldige GSM-straling, maar van gammastraling of andere radioactieve straling. Het idee is dat het voedsel zelf daar niet door wordt beïnvloed - alle vitaminen en andere voedingswaarde blijven behouden. Bacteriën, schimmels en hun sporen worden echter gedood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het maar zo eenvoudig Dreamqueen. Cryofiel heeft gelijk. Ik vond gisteren een artikel over bestraling van voedsel. Lees maar eens: http://www.laka.org/info/publicaties/1992-voedselbestraling.html

Antwoorden (5)

Nee, dat soort verhalen moet je niet geloven, ondanks dat ze bijzonder hardnekkig zijn. De bestraling verandert de samenstelling en de eigenschappen van het voedsel niet.
escape
13 jaar geleden
Het lijk t me gewoon ordinaire reclame van dat bedrijf!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze worden"medisch" onbruikbaar. Het zijn toch ook geen geneesmiddelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje: Over je toevoeging kan verschillend gedacht worden. In China worden bijvoorbeeld veelvuldig kruiden als geneesmiddel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vele kruiden hebben een geneeskrachtige werking!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie hebben gelijk. maar het gaat hier toch duidelijk om kruiden uit de supermarkt,die voor consumptie zijn bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk.
En die worden natuurlijk vooral gebruikt als smaakmakers.
Maar er zijn genoeg mensen die ze (ook) kopen voor de gezonde (bij)werking. Google maar eens op 'cayennepeper gezond', aangezien dit het eigenlijke onderwerp van de vraag van Conan is, geloof ik.
Je zal versteld staan van de gezonde eigenschappen die deze specerij toegeschreven krijgt! Ook wordt cayennepeper bijvoorbeeld gebruikt tijdens een citroensap-ahornsiroop kuur, om zijn werkingen.
Als die werking er niet meer zou zijn door straling zou dit natuurlijk meteen helemaal overbodig worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep November! Cayennepeper wordt zelfs ook gebruikt om op open wonden te doen. Om te ontsmetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wist ik nog niet!
Werkt dat dan net zo goed als alcohol, betadine of sterilon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat durf ik niet te zeggen.
Geen ervaring mee.
Héhé conan,die onzin geloof je toch niet? Dan zou er niks meer goed zijn want overal zitten kruiden in (bijna overal).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet waar. Het zou ook helemaal niet efficient zijn om alle kruiden eerst te bestralen en daarna importeren (terwijl er genoeg soorten kruiden op onze eigen grond groeit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee natuurlijk niet. dit soort verhalen is grote onzin. het valt soms niet mee om ze te herkennen, maar de inhoud is vaak dermate ongelooflijk, dat een forse portie ongeloof/scepsis op zijn minst op zijn plaats is.
als je bij dat soort verhalen gaat zoeken naar de bron verzand je meestal ook in een mistige historie, waar het verhaal van Koning Arthur heldere koffie bij lijkt.