Cola light zorgt er voor dat je suiker IN gaat nemen , is gebleken, daardoor wordt je daarna dikker van cola light drinken!!
Haring en olijfolie als ingredient maken het lichaam gezonder.
Dik maken is een onbalans tussen input en output, energetisch gezien.
Dat zit hem dus NIET in de gezonde voeding in juiste hoeveelheden.
Dus the winner is cola light !!! DAAR WORDT je DIKKER VAN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wanneer je het met mate eet en drink en genoeg beweegt niet.

Eet je veel te veel haring, olijfolie en cola light en beweeg je amper, dan word je dik (Ook van Cola Light!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kun je dik worden van alle voedsel; als je meer calorien per dag binnenkrijgt dan je nodig hebt aan energie, kom je aan. Haring is heel gezond maar bevat veel vet. Olijfolie bevat ook veel calorien maar wel minder dan b.v. braadboter. Cola light bevat weinig calorieen maar is niet zo gezond als je er veel van drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haring bezit wel de Omega 3 vetten waardoor je cholesterol naar beneden gaat. Het zijn niet de vetten waar je aderen van dichtslippen
De calorieen per kilo wint natuurlijk de olijfolie, met straatlengtes. Maar niemand gooit ruim een liter olijfolie naar binnen. Maar het is gezond vet, dat je zelfs nodig hebt om slecht vet af te breken, dus dagelijks gebruik in kleine beetjes is een goed idee.

Een kilo haring gaat iets makkelijker naar binnen, maar ook dat zijn heel gezonde vetten die je zeker eens per week mag hebben. Overigens ligt het vetpercentage van een goede haring maar tussen de 16 en 25 procent, dus lang zo vet niet als die olie.

In cola light zit helemaal niks. Water, met caloriearme smaak- en kleurstof. Daar kom je dus geen gram van aan, maar je wordt er wel behoorlijk hyper van, en al die zoetstof is op een gegeven moment wel degelijk schadelijk voor je.

Van de olijfolie wordt je dus het dikst, maar de cola is de enige ongezonde eend in de bijt, sterker nog, de enige die je beter kunt laten staan.

Toegevoegd na 5 minuten:
Om terug te komen op je vraag- die vergeet ik bijna - op de cola na passen alle in de categroe gezonde, volledige voeding. In geen enkel (normaal vermagerings-)dieet hoeven ze te worden weggelaten, sterker nog, worden ze aanbevolen boven de verzadigde vetten in bijvoorbeeld boter of varkensvlees. |Zeker de vis is een toppertje.

Pas als je per dag meer calorieen eet dan je verbrand (en op dat gebied zijn twee flessen gewone cola heel wat schadelijker dan een enkel harinkje) kom je aan. Maar je wordt niet dik van een soort voedingsmiddel an sich , zelfs niet van een dagelijkse boterham met reuzel en kaantjes, als de rest gezond is. Waar je van vier stuks fruit en twee liter vruchtensap wel weer aardig wat kilootjes kunt bijtanken in een jaar, als je er verder ook normaal bij eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zojuist kibbeling gebakken in de pan met een flinke scheut olijfolie! Resultaat is weerzinwekkend!
Is het bakken in pan beter dan in de frituur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, kibbeling moet je kant en klaar warm gebakken kopen, dat ga je zelf niet voor elkaar krijgen.
Bovendien is olijfolie ZO sterk van smaak, dat je het alleen moet gebruiken in gerechten die NIET om een neutrale olie vragen zoals....gebakken vis. Die kun je beter in normale zonnebloemolie of slaolie bereiden. Olijfolie is echt voor scheutjes in roerbakgerechten met een mediterrane inslag. In oosterse gerechten gebruik ik bij voorkeur wokolie of sesamolie. Druivenpitolie is ook neutraal en gezond, maar wat duur en lastig aan te komen. Olijfolie is gezond, en dat was feitelijk ook de hele constatering, maar lekker is het - althans, vind ik persoonlijk- niet. Veel te sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je antwoord, Marleen.
Wel wil ik nog even aanvullen dat het eten van vette vis steeds ongezonder wordt omdat deze vissen vol zitten met zware metalen, pesticiden, PCB's en dioxines.
De vraag of de gezondheidsvoordelen van alle omega vetzuren tegen de nadelen van deze zwaar giftige stoffen kunnen opwegen is, voor zover ik weet, nog door geen enkel onderzoek echt beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens is er een zeer milde olijfolie te koop, ik geloof van Bertolli.
Extra vierge olijfolie moet je sowieso niet gebruiken om mee te bakken, dit omdat het verhitten ervan de bestanddelen kankerverwekkend kan maken. Net als bij het verhitten van zonnebloemolie. Druivenpitolie wordt verkocht bij de Jumbo supermarkt, en het is helemaal niet duur, goedkoper dan olijfolie, zelfs.
Alleen heeft dit wel een vrij sterke, bittere nasmaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geef je toch niet het beste antwoord, omdat je van cola light in het begin wel dik blijft..
Je lichaam maakt suikers aan omdat het denkt dat het suikers binnen krijgt..
mits met mate gebruikt wordt je nergens echt dikker van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola light bevat zoetstoffen in plaats van suiker.
De mond proeft zoet, en geeft een bericht door aan de hersenen, er komt zoetigheid aan (calorieën.)
Maar cola light bevat zo goed als geen calorieën, maar het lichaam had zich al wel voorbereid op eten, dus krijg je vervolgens een grotere eetlust omdat je lichaam toch de 'beloofde' calorieën wil.
13 jaar geleden
Als je het niet achterelkaar eet. Ook lekker veel bewegen.