wie heeft er een lekker recept met zalm uit blik!!!

Ik zoek iets lekkers met zalm.
Heb hier nog zalm in blik.
Wat kan je er nu meedoen????
Iemand een lekker recept?
Liefst voor op brood...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
11.8K

Het beste antwoord

1 blik zalm
4 middelgrote gekookte aardappelen
1 uitje (fijn gehakt)
1 teen knoflook (u.d.kn.)
1/4 bosje krulpeterselie
p&z
bloem, ei, paneermeel
boter

Zalm uit laten lekken en schoonmaken. 4 middelgrote aardappels pureren. Warme aardappel en zalm mengen.
Op smaak brengen met peper en zout. Fijn gehakt uitje erdoor, event. 1 teentje knoflook (kan met de ui even aangezweet worden) gehakte peterselie toevoegen. Af laten koelen. Balletjes rollen en afplatten.
Door bloem wentelen, door losgeklopt ei halen en in paneermeel rollen. Boter in de pan en op niet te hoog vuur bruin laten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Laat de zalm uitlekken in het vergiet
Verwijderd de graad met een vork
Schep de zalm in de schone schaal en voeg er naar behoefte peper en zout aan toe
Snij een ui lekker fijn en schep dit door de zalm
Snij de augurken in kleine blokjes en schep deze door de zalm
Snij de gekookte (afgekoelde) aardappels in blokjes en schep door de zalm
Snij de hardgekookte eieren fijn en schep door de zalm
voeg mayonaise naar smaak toe en roer de zalm goed door zodat een mooie smeuïge salade ontstaat.
Laat het een uurtje doortrekken voor de smaak

Opdienen: met toastjes of op stokbrood met sla
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje mayo en ijsbergsla.. en je hebt broodbeleg..

of maakt het wat luxueus

Zalm salade du chef
Ingrediënten
1 gr blik zalm
1 eelt. mayonaise
2 eetl. tomatenketchup
4 augurken
3 eetl. zilveruitjes
snufje peper
paar druppels citroensap
Bereiden
Augurken en zilveruitjes in keukenmachine doen.
Even aanzetten met het stalen mes.
Daarna plastik mes erin, alle andere ingrediënten toevoegen en aanzetten tot er een gladde mousse ontstaat.
Salade op een schaal scheppen en leuk garneren.
Op de foto is 2x de aangegeven hoeveelheid gebruikt. Van de zalmsalade is met behulp van de ring van een springvorm een 'taart' gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 blik roze zalm;1 doosje hollandse garnalen; kookfinesse
1 ui; half doosje champignons;300 gram pasta (willekeurig)
peper; zout; Italiaanse kruiden; 1 teentje knoflook

Snipper de ui en snijd de champignons en de knoflook klein. Verhit wat olie in een pan. Fruit de ui en de champignons in de pan. Voeg hier de knoflook aan toe. Laat dit enkele minuten staan. Kook vervolgens de pasta volgens kookvoorschriften op het pak. Ontdoe de zalm uit het blik van graat en vel. Prak dit met een vork. Voeg de zalm en de garnalen toe aan de pan met ui en champignons. Voeg nu de kookfinesse toe. Voeg naar smaak peper, zout en Italiaanse kruiden toe. Serveer op een bord de pasta en voeg hier vervolgens de saus bij. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je neemt 1 blik zalm (..)
Gooit die weg en je neemt gerookte zalm
Nee, slecht geintje.
-3 lepels goede mayonaise
-Gesneden lente uitjes
-1 zeer fijn gesneden lof
-eetlepel whiskey, rum of vodka
-Bieslook, peper, zout
-stevig roeren met vork

Lekkerder is eerst de zalm pureren in een blender en dan mengen met de andere ingredienten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zalmslaatje;

Snijd aardappelen in kleine blokjes, koken en afgieten.
Haal de zalm los met een vork, graatjes verwijderen en samen met; stukjes/dunne plakjes zoetzure augurk, 1 rode paprika in kleine blokjes,1 kl. gesnipperde rode ui en 3 el. zilveruitjes bij de inmiddels koude aardappelblokjes doen.
Meng 2 el. mayonaise, 1 el. creme fraiche, 1 theel. ketchup en 1 theel. mosterd, breng op smaak met peper.
Schep door de zalmsalade. Even koel in laten trekken en dan op een bordje een bol hiervan met een ijsbolletjestang bijv.
op een bordje scheppen. Strooi er wat paprikapoeder over en garneer met peterselie.
amc
13 jaar geleden
Snijd een vers preitje heel fijn. Halve zure appel, half bekertje creme fraiche, paar fijngesneden augurkjes, volle lepel citroenmayonaise (DL) verse peterselie fijngehakt , Royaal versgemalen peper en / of tabasco en eventueel wat dille en/of viskruiden.
Serveren op een knapperig blaadje ijsbergsla, met wat schijfjes tomaat, wat kappertjes, plakjes komkommer en hardgekookt ei.
Zelf eet ik het niet, maar mijn gezin vindt het op die manier erg lekker.
Een zoon voegt er standaard een klodder ketchup aan toe..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 2 personen:

150 gram pasta
1 blikje zalm
1 zak verse spinazie of (half pakje diepvries, grof gehakt)
2 teentjes knoflook
Boursin

Roerbak de schoongemaakte spinazie (niet snijden) samen met de geplette en in stukjes gesneden knoflook op een hoog vuur in de wok. Doe de zalm erbij en roer dit er nog goed door. Als laatste het pakje bousin langzaam laten smelten. Afmaken met zout en peper naar smaak.

Kook de pasta en verdeel over twee borden, schep het spinaziemengsel er overheen en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zalm-mascarpone (eigenlijk met gerookte zalm maar kan denk ik ook met blik)

een bakje mascarpone
een pakking gerookte zalm (of blik???)
een goede eetlepel zoete paprikapoeder
sap van 1/2 -1 limoen
zout, peper

alles mengen - klaar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van pittig houdt:
Heel eenvoudig, ze zalm mengen met wat jalapenoperertjes en met een beetje ijbergsla op je brood of tussen een sandwich of stokbrood doen.

Als je van zacht houdt:
Meng de zalm met een fijngehakt bosje dille en een paar pijnboompitjes. Beetje peper erover en klaar!