Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zweet "ruiken" naar iets wat je de avond ervoor gegeten hebt?

Wij zijn gisterenavond bij de Griek uit eten geweest. Vannacht heb ik tijdens het slapen best wel wat ge-zweten. Mijn T-shirt voelde klam aan toen ik waker werd en rook naar griekse kruiden. Is het normaal, dat je zweet naar het eten ruikt, wat je de avond daarvoor gegeten hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Drinkt u veel water en eet u groenten en fruit die veel water bevatten (komkommer, meloen), zal uw transpiratievocht minder sterk ruiken. Door het water verdunt u eigenlijk uw transpiratie. Heeft u knoflook, bepaalde kruiden die scherp ruiken of uien gegeten, ruikt u dit in uw zweet. Roken en alcohol hebben evenmin een gunstige invloed op uw geur....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij sterk gekruide gerechten en dingen waar veel knoflook in zit is dit een heel normaal verschijnsel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is normaal. Je zweet kan van verschlilende kruiden anders gaan ruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan, net zoals je adem naar knoflook ruikt als je dat gegeten hebt. Voedingsstoffen bevatten vluchtige stoffen die makkelijk oplossen in vocht en zo via zweet, urine en waterdamp in je adem je lichaam verlaten.
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Ja, scherpe kruiden, uien en knoflook hebben zeker invloed op de geur van je zweet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zweet kan ook anders ruiken door roken of alcohol drinken. Zelfs eens gehoord dat het naar wiet kan gaan ruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Medicijngebruik en gekruid eten kan waarneembaar zijn tijdens transpireren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding