Wij zijn 30 jaar en zijn nog nooit dronken geweest. Wie heeft tips om dronken te worden zonder dat we de volgende dag moeten overgeven?

We blijven op onze plek gedurende meer dan 24 uur. Dus we rijden niet met de auto.

Alleen serieuze antwoorden aub en geen zedeles "niet drinken als je met de auto rijd". We rijden niet met de auto, we blijven 24 uur op locatie. Wie heeft tips om dronken te worden. Eenmalig. Dus niet elke dag of elke week. Dit moet toch kunnen? Geen zedeles aub!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je dat willen,
mijn levensdoel is juist niet dronken worden en zo min mogelijk alcohol drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel zuipen, overgeven hoort erbij.

Het beste antwoord

Als je per se dronken wilt worden (ik zou niet weten waarom je dat wilt, maar goed, dat is de vraag niet), zorg dan dat je óók veel water drinkt - voor je gaat slapen, of tussendoor, wat dan ook. Dat kan de kater een beetje voorkomen, want die wordt veroorzaakt door uitdroging (en dat komt door de alcohol).
En ja, als je teveel drinkt, hoort die kater er min of meer bij. 's Avonds een man (vrouw), 's ochtends een man (vrouw).
Dus zorg toch maar dat je de volgende dag niks hoeft, (ook geen autorijden dus, de volgende dag ben je nog wel onder invloed), zet een emmer naast je bed en zorg dat je paracetamol in huis hebt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Als je per se dronken wilt worden (ik zou niet weten waarom je dat wilt, maar goed, dat is de vraag niet)" Eigenaardig. Het is perfect normaal dat jongeren zich lam zuipen in het weekend, maar als 2 dertigers een beetje dronken willen zijn, dan wordt de vraag gesteld "Ik zou niet weten waarom je dat wilt". Geen verwijten naar u hoor, het is gewoon een vaststelling.

Andere antwoorden (8)

Als je maar bier blijft drinken komt et vanzelf. Wil je het sneller hebben? Drinken na het sporten als je moe bent of als je honger hebt. Maar snap de vraag niet helemaal. En als je merkt dat je dronken bent stoppen en water drinken om de volgende dag de kater te verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het een keer wilt uitproberen, koop dan een drankje dat je lekker vind en bouw het rustig op. Doe het in je vertrouwde omgeving bij een leuke activiteit, ga b.v. een gezelschapsspel spelen en een (twee, drie) lekker flesje wijn soldaat maken over de loop van de hele avond. Neem er een lekker hapje bij. Stop op het moment dat je nog weet waar je bed is en je nog zeker weet dat je dat heelhuids kunt bereiken.

Doe het alleen op een moment dat je goede zin hebt, want als je al chagrijnig bent als je gaat drinken is de kans groot dat je gigantisch in een dip raakt in plaats van blij wordt van de alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede bodem leggen. Veel eten van tevoren. Bij mij helpt vet eten goed. Patatjes ofzo en een paar glaasjes melk voor je gaat "zuipen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich een goede tip, maar dit is voor mensen die vooral veel willen "zuipen", zoals jij het noemt. De vraagsteller wil niet zo zeer veel zuipen, hij/zij wil alleen maar dronken worden. En dat kan het beste door de omstandigheden juist slecht te maken, dan ben je als eerste dronken! Tips zijn omgekeerd aan de normale tips voor mensen die vooral veel willen drinken. Ofwel:
- start als je moe bent
- drink met een (nagenoeg) lege maag
- drink sterke drank, dus drankjes met een alcoholpercentage van 35% of meer
- drink de drankjes met niet te lange tussenpauzes Hoe dan ook, ik vind het een stomme vraagstelling. Ik ben nu 53 jaar, drink vanaf mijn 15e en ben maar 1 of 2 keer dronken geweest. Toch drink ik wel heel regelmatig. Maar dronken zijn is zo'n vervelend, akelig, ziek rotgevoel, dat moet je niet willen. Stop gewoon voordat je het echt voelt, dan heb je wel de lusten en niet de lasten zoals overgeven en katers. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Manjo: dan bedoel jij met dronken waarschijnlijk straalbezopen terwijl ik 'flink aangeschoten' bedoel. Inderdaad, stop voor het rottige draaierige misselijke gevoel met de volgende dag een strot als schuurpapier en hersenen die droog liggen. Dat laatste heb ik in m'n hele drinkbare leven ook pas een keer of 4 meegemaakt (tussen m'n zestiende en m'n 41'ste) maar er zijn mensen die denken dat het elke week moet. Daar zie ik ook de lol niet van in!
Zo te horen zijn jullie geen ervaren drinkers, en vinden jullie sterke drank waarschijnlijk niet lekker. (Van pure wodka kun je bijvoorbeeld leuk dronken worden) Om de misselijkheid te beperken, zou ik zo min mogelijk verschillende dingen drinken. Kies gewoon iets dat je lekker vindt, en drink dat de hele avond. Het moet wel gezellig zijn, en niet alleen maar met het doel om dronken te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink wijn of bier, vooral geen zoete likeur of ander gedistilleerd. Drink regelmatig een glas water, je verliest veel vocht en als je dat niet tijdig aanvult krijg je een kater en drink niet meer dan twee glazen alcohol per uur.
Zorg dat je vooraf goed hebt gegeten en probeer wat te bewegen tijdens het drinken (af en toe een dansje o.i.d.).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog nooit heb gedronken ben je snel dronken koop niet te veel, en Drink met Mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alcohol door een rietje drinkt wordt je eerder dronken. Volgens het NIGZ spuit de drank door het rietje tegen je gehemelte en wordt het daardoor sneller opgenomen. Maar dat is nonsens. Je wordt wel sneller dronken, maar dat is omdat je meer alcoholdamp binnenkrijgt met een rietje. In het rietje onstaat net boven de drank een lage druk, waarin alcoholdampen snel worden opgenomen. Door de damp (die via je longen razendsnel in het bloed komt) raak je net iets sneller dronken dan via de klassieke weg. De totale ingenomen hoeveelheid alcohol blijft echter gelijk. Je wordt dus wel sneller, maar niet erger dronken dan normaal.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wilde ik ook zeggen!
Vooral als je niet zo gewend bent aan drank zou ik zeggen: niet te veel eten bij de lunch en dan om17 uur 2 glazen wijn naar binnen slaan.

Dan ben je (hopelijk) nog niet echt dronken maar je krijgt een aardig idee hoe het voelt (omdat je slecht hebt gegeten valt die alcohol dan behoorlijk sterk).

Bevalt dat je en wil je verder: gewoon rustig de rest van de fles soldaat maken. zo niet is dit een aardig moment om te denken: tot hier en niet verder is ook ok
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het serieuze antwoord! De andere antwoorden zijn ook serieus hoor :)