Moet ik de ingevroren pasta eerst ontdooien, of juist niet?

Ik heb laatst week verse pasta van AH ingevroren. Op de verpakking staat dat ingevroren pasta 2 minuten langer moet koken. Maar... moet ik de pasta eerst ontdooien, of kan ik deze bevroren koken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.6K

Het beste antwoord

Als het om ongekookte verse pasta gaat dan zou ik die eerst laten ontdooien. Vooral bij verse pasta komt de kooktijd erg nauw. De pasta moet gaar zijn maar niet papperig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan hoef je het niet eerst te ontdooien, maar gewoon 2 min langer laten koken.

je kan het wel eerst ontdooien en dan de gewone kooktijd doen.
het maakt niet zoveel uit
13 jaar geleden
Beter om eerst te ontdooien, anders gaart het niet gelijkmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pastagerechten kun je prima invriezen en opnieuw opwarmen.
Rustig laten ontdooien in de koelkast, en langzaam verwarmen in een pan.