Waarom worden speziebonen gepunt (afgehaald)

Vandaag de 1e lichting van de speziebonen van eigen land gekregen. Dit is een draadloos soort.
De hele middag de bonen gepunt. Ik vond het een behoorlijke zinloze bedoeling, maar er is mij verzekerd dat dit 'hoort'.
Ik heb ze eerlijk gezegd nog nooit met punten gezien (diepvries of blik)
Waarom kunnen die punten er eigenlijk niet aan blijven zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

De aanhechtingspunt is hard. Waarom de meeste mensen de andere punt ook verwijderen weet ik niet. Ik doe het ook. Misschien uit gewoonte. Nooit over nagedacht.
Bij de heel dunne, rechte soorten haal ik trouwens helemaal niks weg (alleen als er steeltjes aan zitten) Die boontjes zijn in hun geheel boterzacht en mals.
Ik krijg trek van zulke vragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft ze niet te punten, de keuze is aan jou. Men doet het vaak omdat de boon er dan mooier uitziet.

Het achterste deel waar hij aan de plant heeft gezeten is niet zo lekker om te eten, die zou ik wel afhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger waren die bonen niet draadloos, en moesten echt ontdraadt worden.Dit ging makkelijker door het puntje eraf te halen, Dus vanaf de ene kant de ene draad, vanaf de andere kant de andere. Zo ontstaan gewoontes.
Zo hoorde ik ook het verhaal van iemand die dacht dat je aardappels onder water moest schillen, omdat moeder dat altijd deed. Tot ze het moeder ineens anders zag doen (jaren later,toen ze al het huis uit was) antwoord van moeder:de aardappels vroeger waren zo vreselijk vuil, dat ik het zo maar deed, nu hoeft dat niet meer.
anneliez