Knoflook is gezond, maar geeft zoals je aangeeft toch wel een vervelende geur. Je kan toch knoflook gebruiken zonder deze nadelige gevolgen. Neem de teentjes look die je nodig hebt, ont­doe ze van de pel en zet ze op het vuur in een bodempje melk. Laat ze op een zacht vuurtje gaarkoken en maak ze dan met een vork klein. Wanneer je nu deze knoflook zoals gewoonlijk in je gerecht verwerkt, zal je wel de heerlijke smaak hebben zonder dat achteraf iemand merkt dat er knoflook op het menu stond. Gekookte knoflook geurt min­der sterk dan rauwe. Je kan ook de kiem verwijderen, dat vermindert de geur fel. Je kan de knoflook vervangen door de “roze” (de rocambole), die minder sterk is.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

je kunt na het eten van knoflook melk drinken of peterselie kauwen
tanden poetsen en een kauwgom helpt ook natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee tips: neem verse knoflook, niet de gedroogde variant. Smaakt heerlijk, en de geur blijft veel minder lang "hangen."

De belangrijkste tip: eet nooit knoflookpoeder, die geur raak je pas echt moeilijk kwijt.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik (verse) knoflook heb gegeten,iets wat ik dagelijks doe,neem ik altijd een theelepeltje maggie als ik klaar ben met eten.Heb nog nooit een klacht gehoord over mijn "stinknek".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kun je er niet zo veel aan doen, omdat de knoflook lucht uit je porieen komt en niet alleen uit je mond. Dus de lucht blijft om je heen hangen, ook al gebruik je wat voor je mond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het groene hartje uit de knoflook verwijdert voordat je het door je eten mengt, dan ben je het stinkdeel kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De scherpte van knoflook ontstaat als de knoflook in rauwe toestand wordt gesneden of geperst. Er komen dan, doordat de celwanden worden stukgemaakt, twee stoffen met elkaar in aanraking die op elkaar reageren. De resulterende scherpe stof is ook wat de knoflooklucht achteraf veroorzaakt.

De oplossing is dus om de knoflook op een andere manier te gebruiken.

Het scheelt al enorm als je de knoflook in kleine stukjes snijdt in plaats van hem te persen. Dan kun je gerust één of twee teentjes per persoon in het eten stoppen zonder dat je collega's de volgende dag een andere werkplek zoeken.

En als je de knoflookteentjes in hun geheel (zonder te pellen) poft, kun je heel veel knoflook eten zonder achteraf te stinken. De gepofte teentjes gebruik je door ze open te maken, en de knoflook (nu een zachte pulp) eruit te schrapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je bij de drogist een potje knoflook tabletten kopen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knoflook eten zonder uit je mond te stinken dat kan helaas niet. Maar je kunt na die tijd wel kauwen op bieslook of op peterselie of menthol snoepjes eten of mandarijntjes of melk drinken of meer van die huis tuin en keuken middeltjes
Maar echt die geur er helemaal mee weg krijgen werkt helaas niet.
Je kunt echter wel knoflook SLIKKEN zonder dat je er van uit je mond gaat ruiken.
Uiteraard niet de complete teentjes of gemalen teentjes ,maar in de vorm van tabletten. Die kun je gewoon kopen bij de tuinen of de reformwinkel En misschien zelfs wel bij de etos. 1 telefoontje en je weet het.