Smeren ze in de USA ook boter op hun brood?

Ik heb wel eens gehoord, dat vaste boter daar niet meer verkocht mag worden. Is dat ook zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de Verenigde Staten wordt gewoon boter gesmeerd. Dat weet ik uit eigen ervaring en ik kan ook nergens iets vinden over een verbod. Een chirurg uit het Verenigd Koninkrijk heeft in januari dit jaar geroepen om een ban op boter, zie de website van de Daily Mail. Daarnaast bestaat er in de Verenigde Staten een verplichting om transvetten te vermelden op etiketten. In sommige steden wordt actief campagne gevoerd tegen het gebruik van producten met transvetten. Misschien dat daar het verhaal vandaan komt. Zie voor meer informatie over transvetten de wikipediapagina.

Lijkt me van wel. Ik heb van het voorjaar nog heerlijk blokjes boter op de pancakes gehad. Ik neem aan dat ze het ook wel op hun brood doen.

ik koop in de usa altijd gewoon vaste boter hoor... dus ik neem aan dat ze het ook best op brood zullen smeren. al eten amerikanen bijna nooit een gewone boterham.

Dikke lagen boter zag ik mijn Amerikaanse vrienden op hun brood en pancakes smeren, nog zeer recent was dat in maart. Dus ja dat gebruiken ze echt wel.

normaal doen ze dat daar niet meer nemen liever mayo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100