Wraps heel dun besmeren met wasabi mayonaise, beleggen met blaadjes rucola sla of ijsbergsla en daarop gerookte zalmfilet, daarna oprollen.

Bolletje beleggen met blaadje sla, gebakken vissticks en daarop remouladesaus. Die maak je door mayonaise te vermengen met; likje mosterd, gehakte augurk, wat gehakte kappertje, paar druppels citroensap, wat gehakte peterselie/bieslook Evtl. knoflook, gehakt hardgek. ei en/of geh.uitje kan er ook door.

Zalmsandwiches met icebergsla en mierikswortelmayonaise

Ciabatta dun besmeren met mierikswortelsaus, daarop rucola sla, komkommer, gerookte zalm en kruidenroomkaas

Focacciapunt met palingfilet, sla, rode uiringen en peterselie.

Ciabatta met sla, tomaat, komkommer en makreel.

Waldkornbroodje met lollo blanco (zachte krulsla) met garnalen en whiskeysaus.

Betsrijk tonijnsteaks met olijfolie en bak ze kort in een gloeiendhete grillpan. Laat ze even rusten en snijd ze in dunne plakken. Beleg bruchettes met tonijn. Verdun wat yoghurt met een beetje limoensap en druppel deze saus over de tonijn. Maal er verse peper/zout over.

Los wat saffraandraadjes op in wat warm limoensap.
Roer dit door zure room. Peper naar smaak. Snijd een friszure appel in dunne plakjes en besprenkel ze met koud limoensap. Leg de appel met in stukjes gesneden ger. palingfilets op bruchettes. garneer met de saffraanroom.
amc
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
jij weet wel wat lekker is he? ;)
+1
amc
13 jaar geleden
Ik denk dat de meesten dat wel weten, het maken ervan is weer iets heel anders. Daar moet je tijd en zin in hebben, maar eten doen we altijd als het er lekker uitziet en/of heerlijk geurt.

Andere antwoorden (6)

vis roken en in plakjes met vers brood & knoflook saus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hard bolletje besmeren met zachte kruidenkaas, wat ringen rode ui erop, en dan gerookte zalm, daar eet je je vingers bij op :)
13 jaar geleden
Een lekker hollands broodje haring met uitjes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tonijn Curry op naanbrood,

Ingrediënten: Blikje tonijn, 1 venkelknol, 1 teentje knoflook, 2 el groene curry pasta, scheutje olie, kokosboter of kokosmelk. Zout en peper. 1 verpakking = 2 stuks naanbrood met knoflook en kruiden. Eventueel voor garnering vers korianderblad en gemalen kokos.

Bereiden: Verhit de olie, voeg de groene curry toe samen met de knoflook, voeg de in smalle reepjes gesneden venkel toe. Laat gaar smoren. Gril de naanbroden. Maak de curry af met de kokosboter of kokosmelk, laat hierin het blikje tonijn (uitgelekt) warm worden en de saus wat indikken. Doe op het warme brood, garneer eventueel en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op ontzettend veel manieren1 De bekendste : Broodje haring,broodje paling,zalm,makreel,lekkerbekje ,diverse vissalades op brood en zo kan ik nog wel even doorgaan. De mogelijkheden zijn legio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat stukjes ansjovis met olijfolie op een broodje met sla (evt. broodje gezond) geeft het brood enorm veel extra smaak.
Of maak een soort tapenade van ansjovisjes en fijngemalen olijven, knoflook en olijfolie. Spaarzaam gebruiken, want het is erg zout!