Wat is dit voor een soort koek en waar kan je het krijgen?

Het is een soort flinterdunne koek dat is opgerold. Het is bruinig van kleur en heeft een kaneel achtige smaak. Het is per stuk verpakt in een soort gouden papiertje. Het heette Bretonse Flensjes, en aangezien er op doos Nederlandse ingediënten lijsten etc, opstaat denk ik dat het wel hier ergens te verkrijgen is. De doos is een blik met onder andere met een kaartje van Bretagne erop, met rijen apart verpakte koekjes. (Ik heb het gekregen van kennissen die in de VS zijn geweest).

Toegevoegd na 37 minuten:
Voor mensen die denken dat het voor ijs is, het is het niet. Deze zijn echt flinterdun, en kaneelbruin van kleur. Het is ook niet rond, maar meer afgeplat, een soort afgeplatte ovaal.

Toegevoegd na 56 minuten:
Het is trouwens niet zacht, maar heel erg knapperige en luchtig...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je van die 'rolletjes' die je soms op ijs krijgt?
Het is niet helemaal wat je zoekt waarschijnlijk, maar dit soort 'rolletjes' zijn in de supermarkt te krijgen (bij mijn Plus tenminste). Ze liggen in het koekschap en bij ons liggen ze op de bovenste plank. Ik ben hard aan het zoeken of ik er achter kan komen hoe ze heten, maar kan het niet vinden. Als ik straks in de supermarkt kom laat ik het je weten!

Toegevoegd na 13 minuten:
Ja, hebbes!! Ze heten Pirouline en zijn bij de Plus te koop. Zie foto!
Ik hoop dat dit is wat je bedoelde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je deze? http://www.vegter.nl/nl/77/vegter-s-rolletjes.html
zijn niet overal het hele jaar te krijgen. Meestal in december wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi! Nee, dat zijn ze niet. Degene die ik bedoel hebben een bepaald smaakje. Volgens mij zijn ze er in vanille en chocolade (geloof ik). Ga straks wel stiekem foto maken, vinden ze vast niet erg in de winkel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, jammer dat ik je niet kon helpen! Succes ermee!
In drenthe zijn er van die koekjes die heten kniepertjes. Worden met nieuwjaar gegeten, lijken sprekend op wat jij beschrijft

Toegevoegd na 22 uur:
grappig... ik vind je vraag ook terug op http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=61154

maar dan een jaar geleden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je eens naar een Jumbo in de buurt gaan met de verpakking. De Jumbo voegt namelijk, na aanvraag bij de balie, iets toe aan haar assortiment als de mensen daar om vragen. En misschien weten ze achter de balie wel waar het staat in de winkel, je weet maar nooit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de streek van Bretonje daar zijn ze te koop. Ik heb alles afgegoogelt, ze geven er zelfs speciale feesten voor en via google krijg je alleen maar recepten van wat je er mee kan en om ze zelf te maken.
Volgens mij dus niet te koop in Nederland.

Toegevoegd na 3 minuten:
Site van het crepe festival.

http://fetedelacrepe.free.fr/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn het soms kletskoppen?