Hoe kun je het beste een vierkante taart bekleden met marsepein, zodat het er mooi en strak uitziet????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Marsepein/fondant kan je uitrollen op poedersuiker. Let op dat je geen poedersuiker knoeit op je marsepein, want dat geeft vlekken. Bij gebruik van poedersuiker de lap marsepein na elke 2x rollen een kwartslag draaien i.v.m. vastplakken aan de ondergrond.
Ook kan je de marsepein uitrollen op doorzichtige huishoudfolie, op bakpapier, of op een mat van tupperware. Het is wel zo dat de lap van marsepein steviger is bij het gebruik met poedersuiker. Bij een grote taart of bijv. een barbietaart gaat anders je marsepein sneller scheuren.
Met je deegroller meet je de hoogte + breedte + weer de hoogte van je taart en die lengte heb je ook nodig voor je lap met marsepein.
Leg je arm op je lap met marsepein en vouw de lap over je arm. De poedersuikerkant ligt dus naar boven. Daarna leg je de lap heel voorzichtig over je taart.

Met een "smoother" druk je de marsepein aan en maak je de taart glad door draaiende bewegingen over de taart te maken...

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De eerdere reactie is prima, maar voor de volgende keer is het misschien makkelijker om een al uitgerolde plak te gebruiken. In Duitsland kun je in vrijwel elke supermarkt van het merk Schwartau ronde plakken marsepein kopen voor taarten met een doorsnee t/m 28 cm. Werkt heel handig want je drapeert 'm gewoon over de taart heen. (en in het geval van een vierkante taart knip je de plak op 4 plaatsen in zodat het overtollige gedeelte in de hoeken valt)
Ik weet dat je hier op dit moment niets aan hebt, maar misschien voor de volgende keer. Wij vinden het in ieder geval zo makkelijk dat we er zelfs even de grens voor overwippen om weer een paar plakken te kopen als we in de buurt van onze oosterburen zijn.