Mag ik boterhammen vervangen door havermout?

Dus ipv 's middags boterhammen op het werk, elke dag havermout met melk (zoals cornflakes). Is havermout niet nog gezonder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Havermout is een prima vervanging voor brood, alleen al om de hogere verzadigingsgraad. Echter, niet één enkel voedingsmiddel bepaalt of je gezond eet maar je totale voedingspatroon. Op brood doe je doorgaans boter en beleg. Ik zie maar weinig mensen ontbijtspek, kaas of een gebakken eitje door hun havermout mengen terwijl dat op een boterham heel gebruikelijk is. Het ligt er dus aan hoe je de noodzakelijke voedingsstoffen wel binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zitten ietwat andere dingen in. Maar je mag van mij best je havermout eten hoor. Voordeel is dat je meer melkproducten binnen krijgt met je havermout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder eet al jaren havermout ipv brood.
er zitten zat vezels is, of het nog gezonder is betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Havermout is supergezond. Het bevat vitamine B1, magnesium en fosfor. Het helpt ook nog eens het cholesterol te verlagen. (1 portie bevat 46% van de 3 gram oplosbare voedingsvezels die dagelijks benodigd is om het cholesterolgehalte te verlagen.) 1 portie van 40 gram havermout en 250 ml. halfvolle melk bevat 260 kcal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In havermout is goed omdat er veel langzaam werkende koolhydraten in zitten, waardoor je langer energie zult hebben Ook zit het boordevol vezels magnesium vit.B1 enzv. Dus het is een aanrader ipv brood.
Waar je wel op moet letten, is dat je er niet te veel suiker in gooit, want dat is dus niet goed voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag maar het kan nog veel gezonder:

Neem een bak yoghurt met ongezoete muesli er in.
Daarin zit ook de natuurlijke vorm van haver. Dus geen gebroken haver of havermout. Met de natuurlijke vorm (vezels) moet je lichaam veel meer moeite doen en heb je langer een vol gevoel en wordt de energie uit je eten beter verdeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bak m/z bakje!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of bakkie of schaaltje of kommetje. Net wat jij wil.