Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

De productie van eieren door de hen vindt plaats doordat in het lichaam bepaalde hormonen worden geproduceerd, die de eierstok aanzetten tot afgifte van een eicel (dooier). Deze wordt vervolgens voorzien van eiwit, de vliezen en bijbehorende eischaal. Soms wordt (door een verhoogde hormoonafgifte) een dubbele eicel/dooier afgegeven. Dit verschijnsel komt meer voor bij jonge hennen en heeft daarnaast een genetisch grondslag.

HdW
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit ontstaat als er bij de eisprong niet één, maar twee dooiers tegelijk in de eileider terechtkomen. Beide dooiers worden verpakt in één eischaal. Het ei is daardoor vaak aanzienlijk groter dan normaal. Het is echter niet zo dat als je dit ei laat uitbroeden, er een tweeling uit het ei komt. Eeneiige tweelingen komen bij kippen niet voor!
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Zo'n ei is afkomstig van een..tweelingkip, haha..Grapje hoor.

Maar nu even serieus zoals bij de mens een twee eiige tweeling kan ontstaan, zo kan dat ook ontstaan bij een kip.

En dus krijg je dan een onbevruchte dubbele dooier..als het goed is.

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hopelijk geen triootje..want dàn smaakt het ei mij namelijk niet meer, Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef het op met jou..je bent mij veel te slim, haha. Gevoel voor humor heb je in elk geval wel..gelukkig. Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wens ook jou een fantastisch weekend toe..met een beetje afkoeling.. Gr. Ton

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding