Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek het recept van aardbei sambel

Aardbeien

Ik bedoel zelf maken Maar bedankt voor de tip

Mt vr gr Gien

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

bedoel je Sambal Aardbei, of begrijp ik het niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie op internet niet zo snel een recept uitgeschreven. Wellicht handig om de sambal te bestellen en te kijken wat er in zit. Je kunt ook zelf knutselen met een basis recept voor sambal. Dat heb ik wel vaker gemaakt. Toko dichtbij is wel nodig.

1. Koop 300-500 gr goedkope rode spaanse pepers (niet in de supermarkt, veel te duur. Bij toko! Als je niet van heel pittig houdt haal je de pitjes eruit en snij in stukjes
2. Neem een grote ui en snij in grove stukken
3. Pel 5 tenen knoflook
4. Pof 5 kemirinoten (toko) in een koekenpan
5. Los een stukje tamarindepasta (toko) op in een beetje kokend water
6. Neem 2 stevige tomaten en snij ze door.

7. Maal alles in een keukenmachine of blender zeer fijn.

8. Verhit wat olijfolie (om te bakken) in een pan met dikke bodem. Voeg de sambal en wat citroenblad (toko, enkele blaadjes), schepje suiker, theelepel zout, theelepel Laos poeder en een stukje Trassie (toko) en laat sudderen tot de gewenste dikte. Je kan wat santen (kokos) toevoegen, maar ik weet niet of dat lekker is met aarbei.

Nu kun je experimenteren. Ik neem aan dat je nu een soort aardbeienjam maakt waar je de sambal door doet?

Dan zou ik beginnen met 80% aardbeienjam met 10% sambal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding