Moet je met hoge temperaturen de in de winkel niet gekoelde spullen toch koel wegzetten (zie uitleg)?

Bij het boodschappen wegpakken heb ik voor mijzelf altijd de vuistregel 'als het in de winkel niet in de koeling staat, dan kan het hier ook gewoon in de kast'. Maar dit geldt natuurlijk wel voor normale temperaturen.

Maar hoe gaat dat nu bij hoge(re) temperaturen? Ik bedoel dan pakjes slagroom en roomkaas die in de winkel ook gewoon in het ongekoelde zuivelschap staan, maar daar is het altijd wel koeler dan met deze temperaturen in mijn keuken :-/

Normaal zet ik het voor de zekerheid wel in de koelkast, maar daar heb ik ook niet altijd evenveel plek ervoor.

Blijft de t.h.t. datum op deze producten gewoon geldig, ongeacht de (hogere kamer)temperatuur waar je deze in bewaart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als erop staat buiten de koeling houdbaar is het geen enkel probleem om ze gewoon in de kast te zetten.
Als het aangebroken is zet ik het wel altijd in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen probleem ook bij hoge tempraturen kun je dit gewoon in de kast zetten zolang het gesloten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In croissanten zit er melk. Dus doe dat meteen in de koelkast ook al zit het in een gesloten zak!
Dat merkte ik vandaag toen ik een zak croissantjes open maakte dat eigenlijk nog goed zou moeten zijn en al beschimmeld was. Het was bewaard in de kelder, koel genoeg zou ik denken. Maar als ik jou was, zou ik producten waar wel melk in zit tóch in de koelkast doen.
Of eet het snel op. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zelf werk bij een supermarkt en bij ons is het zuivelvak gekoeld en meestal staat de melk en boter gekoeld maar dat merk je niet omdat hde koeling geen deurtjes heeft.