Wanneer kun je beter aluminiumfolie gebruiken, en wanneer vershoudfolie?

Ik snap dat aluminiumfolie wel mee in de oven kan, en dat vershoudfolie flexibel is. Maar als die dingen niet meetellen, wat is dan de beste keuze, en waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.2K

Het beste antwoord

Aliminiumfolie kun je verhitten, dus geschikt voor de oven. Maar je kunt het ook in bepaalde vormen brengen. Bijvoorbeeld als je een schaal met een kwetsbaar gerecht hebt, dan wil je niet dat er folie op plakt, dan kun je beter aliminiumfolie gebruiken en deze wat ruimer leggen.
Ook buiten is alufolie handig, b.v. bij de bbq om iets snel af te dekken. Met folie is dat altijd gedoe.

Vershoudfolie is handiger als je vochtige producten in de koelkast wilt bewaren. Folie sluit zo goed als luchtdicht af en je kunt het goed tegen de schaal aan 'plakken'. Het is ook minder slecht als het in contact komt met voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vershoudfolie sluit veel beter af. Bij aluminium heb je meer kieren. Dus het kan afhankelijk zijn of het ook moet luchten. (bv cake/taart)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je aardappelen in de schil op de barbecue legt gebruik je best alufolie.
Dus dingen die je verwarmd in ieder geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aluminiumfolie heeft een betere isolerende werking, ideaal waneer je iets koel of juist warm wilt houden.