Uit eten maar ik heb niet zoveel te besteden hoe ga ik dit aanpakken?

Ok morgen bruiloft en we gaan savonds tussen ceremonie en feest met vrienden ergens eten (dus niet met bruidspaar) Ik drink weinig. Vaak wordt de rekening gesplitst, maar nu heb ik niet zoveel geld. Zal ik dan gewoon niet meegaan of aandringen op zelf eigen deel betalen? Wat zou jij doen?

Het beste antwoord

Ha, die Annswers;

Als iemand in mijn tafelgezelschap eerlijk zou aangeven bij het eten op de centen te willen letten zou ik daar meer respect voor hebben dan wanneer ik naderhand hoorde dat deze het etentje eigenlijk niet kon betalen. Ik denk dat ik zou aanbieden te tracteren, dan zou die persoon wat kunnen terugdoen door een keer voor me te koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Natuurlijk moet je wel meegaan. Anders mis je een heel stuk gezelligheid en moet je maar zien, of je de tijd tussen de ceremonie en het feest wel door weet te komen, zonder flinke verveling.

Geef van tevoren even aan dat je krap bij kas zit. Is helemaal niet raar tegenwoordig en onder vrienden kun je dit makkelijk zeggen. Stel vervolgens voor dat iedereen zijn eigen rekening betaalt, omdat jij het een beetje binnen de perken wil houden.
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk zijn en het uitleggen. Als het vrienden zijn dan begrijpen ze dat. Sterker nog, toen ik even geleden het allemaal financieel even niet trok stelden zij dit zelf voor en boden zelfs aan voor mij te betalen. Dat laatste wilde ik niet, dat is dan weer mijn eer te na maar ik bedoel te zeggen ze weten hoe de vork in de steel zit dan kunnen ze daar wat mee. Als jij niet meegaat en het niet uitlegt dan denken ze misschien 'nah wat een raar mormel'. Maar als je gewoon zegt wat er aan de hand is dan zal niemand er problemen mee hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet zeker gewoon gaan,
het zijn je vrienden en die zullen best wel begrip hebben dat je in zo'n situatie zit
en gewoon eerlijk zijn
ik denk je vrienden eerder blij zijn dat het je het zegt als dat je misschien een manier zoekt om niet mee te gaan per slot van rekening is het een trouwdag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste gedachte was/is ook..gewoon eerlijk zeggen.

Je hoeft je er niet voor te schamen als je eens over wat minder geld kunt beschikken.

Je zou je misschien eerder moeten schamen als teveel geld uitgeeft en je daardoor later in de knoei raakt..lijkt mij.

En natuurlijk moet je gewoon meegaan..en absoluut geen uitvluchten zoeken..want uitvluchten...daarin zit het woord 'vluchten'

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef het gelijk van te voren aan dat je niet mee doet aan de gedeelde rekening en voor jezelf betaalt en geef je reden. Iedereen zal het begrijpen.
Als er een beetje toffe mensen in de groep zitten zullen ze zonder blikken of blozen jou aandeel gewoon meebetalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezellig meegaan
met uitleg voorstellen je eigen deel te betalen
kan niks misgaan en heb je de kosten in eigen hand.

en vooral met elkaar genieten.
veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een restaurant en loop weg zonder te betalen