Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je gemakkelijk maïskorrels van de kolf halen?

Straks is de maïs in mijn moestuin rijp, maar hoe krijg ik de korrels op een gemakkelijke manier van de kolven af? Niet nadat ze gekookt zijn, maar als ze nog rauw zijn. (Dus niet: "al etend"...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraag ik mij dus ook af! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie +! Da's me nog nooit goed gelukt..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zet de kolf rechtop op een plank, houd de bovenkant vast en snijd met een groot mes langs het midden van de kolf...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar huishoud handschoenen aan en dan met draaiende beweging de maiskorrels eraf draaien
alsof je de maiskolf uitwringt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U maakt maïskolven schoon door de bladschede (buitenste schil) naar onderen af te stropen. Doe dit echter vlak voor de bereiding. De buitenste schil draagt bij aan bescherming van de kolven. Verwijder vervolgens de zijdeachtige draden en snijd de harde onderkant van de stengel af. Wanneer u alleen de korrels wilt gebruiken dan kunt u ze rauw afsnijden door de kolf schuin te houden en de korrels van boven naar beneden met een scherp mesje af te snijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding