Hoe lang kan ik vers gemaakte Macaronie in de koelkast (+6 graden) bewaren?

Ik heb dit zaterdagmiddag gemaakt en was van plan het restantje vandaag te eten, maar raad eens..... geen trek. Alle ingredienten zijn vers en vanaf zaterdagavond in de koelkast bewaard. Moet ik het invriezen of kan ik het morgen nog probleemloos eten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
60.3K

Het beste antwoord

Ik had laatst ook macaroni gemaakt op vrijdag. Op woensdag pas restant opgegeten. Was nog prima, maar het is wel linke soep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

klaar gemaakt eten nooit langer dan 4 dagen bewaren in koelkast

Toegevoegd na 2 minuten:
als het afgedekt is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 dagen moet kunnen, maar ik zou dat niet langer doen... De koelkast gaat vaak open op een dag, dan is de temperatuur weer even hoger... 2 tot 3 dagen is safe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen vlees in zit, kan je prima tot morgen wachten je macaroni op te eten. Met bijv. gehakt erdoor, zou ik een beetje huiverig zijn. Maar hoe dan ook héél goed, tot kookpunt, verwarmen, en even laten doorpruttelen.
Als het erg aanbakkerig is, en je vindt dat niet lekker, kan je er een scheutje wijn bijdoen, of een beetje bouillon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het hangt er vanaf hoe snel je het afgekoeld hebt, en hoe snel het in de koelkast stond.
bij optimale omstandigheden zou ik het uiterlijk de tweede dag na bereiding opeten.
maar ik geef toe dat ik hierin nogal een muts ben.

ik zou het dus op zeker weggooien nu.
14 jaar geleden
Niet meer eten! Zes graden is te hoog om nog langer te bewaren. Eten moet direct gekoeld worden en tussen de 2 en 5 graden kun je het 3á4 dagen bewaren, maar ook niet langer!

Weggooien in dit geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even goed ruiken en eventueel dan een piepklein hapje nemen. Als je het niet aanstaat gooi het dan maar liever weg.
Ik heb wel eens 'oudere' dingen op zonder probleem.. Gelukkig is maagzuur lekker sterk! (maar je wilt natuurlijk niet ziek worden..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt macaroni nog 2 dagen in de koelkast bewaren , en wel op 7 graden.